• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

ایران و روسیه سند همکاری ترانزیتی و تجاری امضا کردند

  • کد خبر : 34039
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۲۴
ایران و روسیه سند همکاری ترانزیتی و تجاری امضا کردند

0 (0) یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) در مسکو به امضا رسید. به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این یادداشت تفاهم در حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و […]

0
(0)

یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) در مسکو به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این یادداشت تفاهم در حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و دیمیتری زورف معاون وزیر حمل و نقل روسیه به امضای داوود دانش جعفری رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران، وادیم گانین مدیر مرکز توسعه اقتصادی CIS و گنادی بوسونوف مدیرکل شورای حمل و نقل اوراسیایی رسید.
بر اساس مفاد این یادداشت تفاهم، طرفهای امضا کننده برای افزایش تجارت، ترانزیت و انبار کالا در مسیر کریدورهای بین المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب با یکدیگر همکاری می کنند.
طرفهای امضا کننده این تفاهم نامه همچنین بر تبادل اطلاعات، انجام پروژه های مشترک و تبادل هیاتهای تخصصی برای دستیابی به این اهداف تاکید کردند.

ابراز امیدواری روسیه به آغاز سریع احداث راه آهن رشت – آستارا

دانش‌جعفری رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران که به مسکو سفر کرده است، همچنین با زورف معاون وزیر حمل و نقل روسیه ملاقات و گفتگو کرد.
در این ملاقات که با حضور سفیر ایران در روسیه برگزار شد، طرفین بر ادامه همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل تاکید کردند.
دانش جعفری با اعلام آمادگی صندوق توسعه حمل و نقل برای تامین منابع مالی پروژه‌های حمل و نقلی، خواستار مشارکت بخش خصوصی و بانکهای روسیه در اجرای پروژه‌های متعدد حمل و نقلی در ایران شد.
رئیس صندوق توسعه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران، توسعه زیرساختهای حمل و نقلی را پیش‌زمینه افزایش تجارت بین دو کشور خواند و ایران را دارای ظرفیتهای بزرگ در ترانزیت کالا بین روسیه و کشورهای عربی و هند خواند.
زورف معاون حمل و نقل روسیه نیز با اشاره به توافق دو کشور در احداث راه آهن رشت- آستارا، ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه بزودی آغاز شود.
معاون وزیر حمل و نقل روسیه ابراز امیدواری کرد که با توسعه زیرساختهای حمل و نقلی در پایانه ریلی سرخس، شاهد افزایش ترانزیت کالا از مقصد ایران باشیم.
رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران با هدف شرکت در همایش کریدور شمال- جنوب و بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه حمل و نقل روسیه موسوم به ترانس راشا به مسکو سفر کرده بود. این نمایشگاه ۲۸ تا ۳۰ فروردین‌ماه با حضور نمایندگانی از ۲۲ کشور از جمله ایران برپا بود.

پیش از این، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفته است: بخش غربی کریدور شمال – جنوب از مسیر کشورمان از روسیه به جمهوری آذربایجان و سپس ایران و خلیج فارس می رسد که حمل و نقل در بخش جاده ای در حال انجام است و کشور روسیه اقدامات خوبی برای بهبود گذرگاه مرزی در داغستان انجام داده است.
وی ادامه داد: در بخش راه آهن این مسیر، شاهد حلقه مفقوده اتصال ریلی آستارا تا رشت به طول ۱۶۲ کیلومتر هستیم که در سال ۲۰۲۲ و اوایل سال جاری میلادی، مذاکرات خوبی بین ایران و روسیه برای احداث این خط انجام شده است و امیدوار هستیم که این طرح در سال جاری میلادی به صورت مشترک آغاز شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34039

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.