• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ایمنی شگفت‌انگیز حمل‌ونقل عمومی در ژاپن و فرانسه

  • کد خبر : 28410
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
ایمنی شگفت‌انگیز حمل‌ونقل عمومی در ژاپن و فرانسه
بنا بر جدیدترین آمار به‌دست آمده از مبتلایان به کووید-۱۹ در کشورهای ژاپن و فرانسه و اثریابی نحوه ابتلای آن‌ها به ویروس، تاکنون هیچ‌یک از بیماران این دو کشور از طریق سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی به کرونا مبتلا نشده‌اند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایمنا، بنا بر گزارشات ارائه‌ شده توسط سازمان بهداشت عمومی فرانسه، در فاصله نهم می تا سوم ژوئن تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به طور غیر قابل باوری افزایش داشته که اثریابی افراد مبتلا حاکی از انتقال ویروس از ناقلان کووید -۱۹ به افراد سالم در مکان‌های عمومی نظیر محل کار، بیمارستان‌ها و سایر فضای عمومی سرپوشیده بوده است. با این‌حال آنچه که در طول بررسی آمار مبتلایان جدید به بیماری موجب شگفتی محققان سازمان بهداشت ملی فرانسه شده این است که هیچ‌یک از کاربران وسایل حمل و نقل عمومی این کشور به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند. در واقع علی‌رغم این‌که حمل‌ونقل عمومی فرانسه سیستم‌های تهویه هوای ضعیفی دارد و حتی در دوران قرنطینه و پس از آن روزانه شاهد تردد جمعیت زیادی از اهالی آن بوده، در مدت زمان بیش از یک ماه اخیر هیچ گزارشی مبنی بر گسترش ویروس کرونا از طریق ۶ ایستگاه مترو، ۲۶ تراموا، خطوط راه‌آهن بین شهری و اتوبوس‌های عمومی این کشور ارائه نشده است.

همزمان با ارائه این نتایج، گزارشاتی از بررسی‌های سیستم حمل‌ونقل عمومی ژاپن منتشر شد که نتایجی مشابه با فرانسه را در بر داشت و نشان می‌داد علی‌رغم استفاده گسترده مردم این کشور از وسایل حمل‌ونقل عمومی خصوصاً قطارهای پر ازدحام شهری پس از لغو محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا، هیچ بیمار کرونایی در این کشور از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به کووید -۱۹ آلوده نشده است و مبتلایان به بیماری اغلب با رفتن به مراکز ورزشی، کافه‌ها، کلاس‌های موسیقی و سایر مراکز مشابه درگیر ویروس شده‌اند حال‌آنکه سیستم‌های تهویه هوای حمل‌ونقل عمومی ژاپن نیز از کارایی چندانی برخوردار نیستند.

محققان معتقدند ازآنجایی‌که تصاویر منتشر شده از مسافران موجود در ایستگاه‌ها و همچنین فضاهای داخلی سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و مترو در پاریس و توکیو نشان می‌دهد که تقریباً تمام افراد از ماسک و دیگر تجهیزات ایمنی شخصی استفاده کرده و در فاصله معینی از سایر کاربران قرار گرفته‌اند، شاید اولین و مهم‌ترین دلیل برای نتایج شگفت‌انگیز به‌دست آمده در دو کشور مذکور رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان باشد. از سوی دیگر، مسافران در ژاپن کل مسیر سفر خود را در سکوت کامل طی می‌کنند و با توجه به این حقیقت که صحبت کردن عامل بسیار مهمی در انتشار ویروس کرونا از طریق دهان و بینی محسوب می‌شود، این اقدام نقش مهمی در کاهش چشمگیر انتقال بیماری در این وسایل عمومی داشته است. در کشور فرانسه نیز مردم ضمن استفاده از ماسک، فرهنگ “ساکت بودن” را در وسایل حمل‌ونقل عمومی ترویج داده‌اند و در حین سفر از صحبت کردن با یکدیگر و حتی پاسخ دادن به تلفن‌های همراهشان خودداری می‌کنند.

مؤلفه دیگری که به نظر می‌رسد در موفقیت سیستم حمل و نقل عمومی فرانسه و ژاپن برای مهار ویروس کرونا نقش داشته باشد، تهویه مرتب فضای درونی است، به این صورت که سیستم‌های تهویه هوا و همچنین باز شدن مرتب پنجره‌ها و درهای این وسایل در ایستگاه‌ها، هوای داخل آن‌ها را تهویه می‌کند و این امر نقش بسزایی در کاهش احتمال انتقال ویروس دارد. از سوی دیگر مردم این دو کشور از سفرهای طولانی با وسایل حمل و نقل عمومی و نزدیکی به افراد ناقل کروناویروس به شدت خودداری می‌کنند. شاید اقداماتی مانند استفاده از ماسک، محدود کردن مدت زمان سفر، جلوگیری از صحبت کردن و تهویه هوا به تنهایی امنیت مسافران را تأمین نکند، اما ترکیبی از این فرآیندها می‌تواند به بهترین شکل ممکن گسترش ویروس کرونا را به حداقل برساند.

در شهرهایی نظیر نیویورک و لندن شرایط حمل‌ونقل عمومی درست در تضاد با توکیو و پاریس است. تاکنون گزارشات زیادی از مرگ‌های ناشی از شیوع کرونا به دنبال استفاده از حمل و نقل عمومی در نیویورک منتشر شده است و تعداد زیادی از کارکنان مترو در لندن نیز جان خود را در حین انجام وظیفه از دست داده‌اند. این امر باعث وحشت مردم این دو شهر و بسیاری از شهرهای دیگر جهان برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی شده است. با این‌حال مردم سراسر جهان می‌توانند با پیروی از رویکردهای شهروندان ژاپنی و فرانسوی و با رعایت اصول بهداشتی اعلام‌ شده نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، خودداری از صحبت کردن در حین سفر و کوتاه کردن مسیر، احتمال انتقال ویروس در وسایل حمل‌ونقل عمومی را به حداقل برسانند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28410

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.