• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اینچه برون نقطه قوت توسعه اقتصادی گلستان است

  • کد خبر : 4435
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
اینچه برون نقطه قوت توسعه اقتصادی گلستان است

0 (0) به گزارش ایرنا حسین محبوبی روز شنبه در کارگروه حمل و نقل و مسکن استان اظهار کرد: زیرساخت های مناسب در حوزه حمل و نقل، موقعیت جغرافیایی و طبیعی، خطوط ریلی، فعالیت فرودگاه بین المللی و قرار گرفتن در کریدورغرب به شرق و شمال به جنوب از دیگر ظرفیت های گلستان برای توسعه […]

0
(0)

به گزارش ایرنا حسین محبوبی روز شنبه در کارگروه حمل و نقل و مسکن استان اظهار کرد: زیرساخت های مناسب در حوزه حمل و نقل، موقعیت جغرافیایی و طبیعی، خطوط ریلی، فعالیت فرودگاه بین المللی و قرار گرفتن در کریدورغرب به شرق و شمال به جنوب از دیگر ظرفیت های گلستان برای توسعه اقتصادی است.
به گفته وی؛ بهره مندی کامل از این ظرفیت ها و زیرساخت ها توسعه اقتصادی گلستان را شتاب می دهد.
وی همچنین گفت: استفاده بهینه از منابع و امکانات، شناسایی به موقع فرصت ها و عوامل تهدید و استفاده موثر ار آن و مقابله به موقع در برابر تهدیدها، بومی سازی برنامه های راهبردی و مشارکت دادن مردم و سازمان های عمومی و بخش خصوصی با نگاه توسعه بنگاه های اقتصادی در حوزه حمل و نقل و مسکن از اهداف فعالیت این کارگروه است.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان افزود: هدف از تشکیل کارگروه، تدوین سند چشم انداز برنامه راهبردی استان در افق 1404 در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و سند آمایش با رویکرد بهبود فضای کسب و کار، کارآفرینی و اشتغالزایی در حوزه حمل و نقل و مسکن است.
به گزارش ایرنا راه اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون در سفر استانی رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید در سال 93 به استان گلستان به تصویب رسید که در صورت تصویب نهایی درمجلس شورای اسلامی، زمینه ساز تحولات بزرگ اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.
این طرح هم اینک منتظر رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن و کمک به توسعه اقتصاد، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری 11.8 درصدی در گلستان است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب گوناگون بوده و در 30 شهر و 1075 روستا زندگی می کنند.
این استان در منطقه اینچه برون با کشور ترکمنستان مرز خشکی دارد و خط آهن بین المللی ایران – ترکمنستان – قزاقستان از این نقطه عبور می کند که خود فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و کشورهای آسیای میانه است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.