• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

بازآفريني طبقه فوقاني تونل راه آهن تهران-تبريز، بزرگترين پروژه شهردراي تهران خواهد بود

  • کد خبر : 14708
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
بازآفريني طبقه فوقاني تونل راه آهن تهران-تبريز، بزرگترين پروژه شهردراي تهران خواهد بود

0 (0) بازآفريني طبقه فوقاني تونل راه آهن تهران-تبريز، بزرگترين پروژه شهردراي تهران خواهد بود نشست مشترک مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران، شهردار منطقه 18 و برخي شوراياران مناطق 17 و 18 با موضوعيت نقد و بررسي، مسابقه بازآفريني محور شهري (طراحي طبقه فوقاني تونل راه آهن تهران – تبريز) به ميزباني شهرداري منطقه 18 […]

0
(0)

بازآفريني طبقه فوقاني تونل راه آهن تهران-تبريز، بزرگترين پروژه شهردراي تهران خواهد بود

نشست مشترک مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران، شهردار منطقه 18 و برخي شوراياران مناطق 17 و 18 با موضوعيت نقد و بررسي، مسابقه بازآفريني محور شهري (طراحي طبقه فوقاني تونل راه آهن تهران – تبريز) به ميزباني شهرداري منطقه 18 برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نوسازي شهر تهران، در ابتداي اين نشست، سيدمحمد فياض شهردار منطقه 18 اظهار داشت: طرح بازآفريني طبقه فوقاني خط راه آهن تهران – تبريز يک پروژه فراملي است که دو برنامه در قالب طرح هاي کوتاه و بلندمدت در نظر گرفته شده است که در برنامه کوتاه مدت، عمليات هايي چون شن پاشي، تامين نور، ايجاد محل عبور و مرور و مسيرهاي پياده روي و فضاي سبز در دستور کار قرار گرفت و بر اساس توان و پتانسيل هاي موجود منطقه و با انتخاب پيمانکار از طريق مناقصه، اقداماتي صورت گرفت.

وي افزود: در برنامه دراز مدت اين طرح نيز سازمان نوسازي شهرداري تهران کار علمي بسيار خوب و دقيقي انجام داد که شايسته تقدير است و خوشبختانه فرآيندهاي مربوط به آن با سرعت بسيار خوبي انجام شد. ما نيز در اجراي اين طرح کاملا تابع نظرات کارشناسي هستيم و اميدواريم که بتوانيم قدم کوچکي در اجرايي شدن اين طرح فراملي برداريم.

فياض در خصوص برگزاري مسابقه بازآفريني محور شهري گفت: با فراخواني که از سوي سازمان نوسازي شهر تهران انجام شد، ايده هاي زيادي در قالب طرح هاي مختلف ارائه شد که قطعا براي هرچه بهتر اجرا شدن اين محور به ما کمک خواهد کرد.

در ادامه اين نشست حاجي علي اکبري مديرعامل سازمان نوسازي شهرتهران با اشاره به تاکيد شهردار تهران بر اهميت طراحي و اجراي طبقه فوقاني خط راه آهن تهران – تبريز گفت: آقاي حناچي بر اين باورند که فرصت هايي به مانند طرح بازآفريني طبقه فوقاني خط راه آهن تهران – تبريز چندان تکرار شدني نيستند و بايد از چنين فرصت هاي بي نظير، براي بازسازي، ساماندهي و توسعه فضاهاي شهري نهايت استفاده را برد.
وي افزود: در ساير کشورها نيز چنين پروژه هايي از اهميت ويژه اي برخوردار هستند و با توجه به همين اهميت، ما فکر کرديم که حق طبيعي همه افراد اعم از کارشناس حرفه اي و حتي افراد غير کارشناس است در خصوص اين طرح، نظر و ايده بدهند.

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در خصوص برگزاري مسابقه بازآفريني محور شهري گفت: خوشبختانه اين مسابقه با کيفيت بسياري بالايي و در سطح بين المللي برگزار شد و 12 طرح و ايده خارجي به دست ما رسيد که از بين آن ها سه اثر در بين 15 اثر برتر نهايي قرار گرفتند. مسابقه بازآفريني محور شهري در 2 مرحله طراحي شد که در مرحله نخست ايده هاي کلي و در مرحله دوم طرح هاي جامع 3 بعدي قابل ارائه هست.
علي اکبري ادامه داد: با نظر هيات داوران و با کسب اجازه از شهردار تهران، اين مسابقه تا پايان فروردين 98 تمديد شده و قرار است 3 ارديبهشت ماه سال آينده، طرح برتر و نهايي معرفي شود.

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در خصوص اجراي اين طرح گفت: قرار نيست تمامي 50 هکتار مساحت موجود منطقه، تحت بارگذاري ساختماني قرار بگيرد. بلکه هدف اصلي ساماندهي و مناسب سازي فضاي شهري بالاي خط راه آهن خواهد بود که در اختيار مردم منطقه و شهر تهران خواهد بود. قطعا کمبود فضاي باز شهري در جنوب تهران احساس مي شود و با اجراي اين طرح، فضاي باز شهري مناسبي در اختيار شهروندان مناطق 17 و 18 قرار خواهد گرفت.

وي افزود: البته نبايد اين نکته مهم و اساسي را فراموش کرد که هر فضاي باز شهري با فعاليت، زنده خواهد بود و اگر طرح و برنامه اي براي زنده بودن 24 ساعته اين فضاها وجود نداشه باشد، شاهد برخي مشکلات امروزي خواهيم بود. قطعا فضاهاي باز شهري بايد در طول 24 ساعت شبانه روز و براي تمامي اقشار و افراد جامعه اعم از مرد و زن و پير و جوان قابل استفاده باشد.

علي اکبري در پايان با اشاره به اينکه بازآفريني طبقه فوقاني تونل راه آهن تهران – تبريز در سال آينده داراي رديف بودجه است، خاطرنشان کرد:اين طرح کار بسيار بزرگ و مهمي است که اگر به مرحله اجرا برسد، قطعا يکي از بزرگترين پروژه هاي شهرداري تهران در سال هاي اخير خواهد بود.
گفتني است در جريان اين نشست برخي شوراياران مناطق 17 و 18 نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود را در خصوص اجراي طرح بازآفريني طبقه فوقاني خط راه آهن تهران – تبريز و برگزاري مسابقه بازآفريني محور شهري مطرح کردند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.