• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه های آزادراه و راه آهن

  • کد خبر : 26908
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه های آزادراه و راه آهن
استاندار گیلان و رئیس سازمان برنامه و بودجه از روند عملیات اجرایی باقیمانده پروژه آزادراه رشت - قزوین و نیز پروژه تکمیل راه آهن رشت - کاسپین- بندر انزلی بازدید کردند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از برنا ؛ دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نخستین برنامه سفر سه روزه خود به گیلان، عصر امروز (چهارشنبه) با همراهی دکتر ارسلان زارع استاندار، از روند عملیات اجرایی باقیمانده پروژه آزادراه رشت – قزوین بازدید کرد.

  همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان ، از روند تکمیل پروژه احداث راه آهن رشت – کاسپین – بندر انزلی بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

 سه هزار و ۲۰۰ متر از مسیر ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین در دولت یازدهم به بهره برداری رسید؛  عملیات اجرایی هشت کیلومتر باقی مانده نیز از خردادماه سال گذشته آغاز شده است.

همچنین راه آهن رشت – کاسپین- بندر انزلی پروژه ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال – جنوب در دست اجراست که اتمام و بهره برداری آن می تواند در حوزه صادرات و گردشگری تحولات خوبی را برای گیلان و ایران رقم بزند.

قطعه ۶ راه آهن قزوین – رشت از کیلومتر ۱۸۵ (جاده جیرده) آغاز و پس از قطع جاده رشت – فومن و با عبور از روستاهای کمسار، پس ویشه و کفترود (نرسیده به جاده پیربازار) خاتمه می یابد. طول این قطعه نزدیک به ۱۷ کیلومتر است و افزون بر ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ۹۴ آبرو به طول ۳۱۲ متر و نیز هشت پل خاص به طول ۲۷۳ متر در این قطعه کار می شود.

 قطعه ۷ این خط ریلی نیز در محدوده کیلومتر ۲۱۰ به سمت منطقه آزاد انزلی جدا می شود و این راه را به بندر کاسپین متصل می کند و طول آن نزدیک به ۲۰ کیلومتر است. تعداد کل آبروهای این قطعه ۹۶ آبرو به طول ۲۸۵ متر و پل های خاص آن نیز ۹ پل به طول ۲۶۶ متر است.

 حضور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بازدید از روند اجرای پروژه دو سد شفارود رضوانشهر و پلرود رودسر از دیگر برنامه های سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گیلان است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26908

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.