• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بازدید شبانه روسای ستاد مقابله با ویروس کرونا از ضدعفونی کردن قطارهای متروی تهران

  • کد خبر : 25112
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
بازدید شبانه روسای ستاد مقابله با ویروس کرونا از ضدعفونی کردن قطارهای متروی تهران
رؤسای ستاد مقابله با ویروس کرونا و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از روند ضدعفونی کردن قطارهای متروی تهران برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا بازدید کردند.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز  به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران و مهندس کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به همراه مهندس نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه با حضور در پایانه غرب (صادقیه) از نزدیک، مراحل ضدعفونی کردن قطارهای متروی تهران را بازدید کردند.

دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران بعد از بازدید از مراحل ضدعفونی کردن متروی تهران با تشکر از این اقدام مسئولان متروی تهران گفت: این ضدعفونی بر اساس استاندارد ها، پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه ضدعفونی کردن اتاق ها و واگن ها و دیگر وسایل موجود در قطارها انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد : نظارت های لازم بر نحوه ضدعفونی کردن، انجام می شود جا دارد از مدیران و کار کنان این شرکت که مسئولان خدمت می کنند تشکر و‌ قدرانی کنم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان این بازدید از همراهی وزارت بهداشت قدردانی کرد و گفت: از همان روزهای ابتدایی برای نحوه ضد عفونی کردن و اقداماتی که لازم بود انجام شود قدم به قدم همراه ما بودند و راهنمایی های لازم انجام شده و سعی کردیم به بهترین نحوه این کار انجام‌ شود.

وی در ادامه افزود: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، قطارها حداقل سه بار در روز، نظافت و ضدعفونی می شوند و چرا که با سر فاصله حرکت سه و نیم دقیقه امکان خارج کردن قطارها را نداریم اما در برخی خطوط همانند خط شش که فاصله زمانی رسیدن قطارها، بیشتر است برای هر حرکت قطار، نظافت و ضدعفونی انجام می شود اما این اطمینان را می دهم که تمامی قطارها به صورت ضدعفونی شده در مسیر قرار می گیرند.

فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه تمامی ایستگاه ها، قطارها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله برقی ها، گیت ها دستگاه های شارژ بلیت مسافری نظافت و ضدعفونی می شوند تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود مدت زمان کار هواسازها را افزایش داده ایم تا بتوانیم از انتشار ویروس جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطر نشان کرد: ما به فکر سلامت مسافران و کارکنان شرکت هستیم تا بتوانیم خدمات رسانی را به صورت پایدار انجام دهیم.

وی در پایان با تشکر از کمک های وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر در تامین ماسک برای کارکنان، با محدودیت هایی روبرو هستیم که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: روند ضدعفونی کردن قطارها تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، اوضاع را عادی اعلام کند ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی, آموزش و فرهنگ سازی برای مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: در این زمینه نیز سعی کرده ایم، پیام های آموزشی در ایستگاه ها و داخل قطارها نصب کنیم این کار در حال انجام است و بزودی در تمامی خطوط انجام خواهد شد.

آقای نوبخت با اشاره به اینکه تعداد مسافران قطارهای شهری به حدود یک سوم کاهش یافته وی با بیان اینکه پیش از این متروی تهران روزانه حدود یک میلیون و۸۸۰هزار مسافر را جابجا می کرد افزود: در حال حاضر این رقم به حدود ۸۰۰ هزار مسافر کاهش یافته است اما برای حلو گیری از افزایش تراکم مسافر در قطارها و ایستگاه سرفاصله حرکت قطارها را تغییر نداده ایم و با تمامی ظرفیت مشغول به کار هستیم.

وی تاکید کرد: تا ریشه کن کردن ویروس کرونا به این روند ادامه خواهیم داد.

نوبخت در پایان از مسافران خواست که اگر مسافری حالش بد شد از او فیلم نگیرند و در فضای مجازی پخش نکنید چرا که ضدعفونی ها در حال انجام است و مسافرانی که وارد شبکه مترو می شوند از سطح خیابان و دیگر نقاط وارد مترو می شوند و این گونه نیست که هر مسافری که حالش در مترو به هم خورد, علتش آلودگی واگن های مترو باشد بلکه ممکن است از بیرون از واگن های مترو و از قبل, مشکلی برای او ایجاد شده باشد.

وی افزود: از دستفروشان، خرید نکنید، نمی توانیم تضمین کنیم اقلامی که می فروشند ناقل ویروس هست یا نه

در پایان رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهرداری تهران در ارتباط با مسایل حمل و نقل عمومی به فکر سلامت کارکنان و مسافران است تا خطری آنها را تهدید نکند.

وی افزود: بر اساس دستورات وزارت بهداشت، مردم تا آنجایی که می توانند برای جلوگیری از تجمعات از مترو و اتوبوس، کمتر استفاده کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25112

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.