• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

بازدید نمایندگان مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از مرکز لجستیک مرزی اینچه برون / پیگیری مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری در حوزه ریلی  

  • کد خبر : 33848
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
بازدید نمایندگان مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از مرکز لجستیک مرزی اینچه برون / پیگیری مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری در حوزه ریلی   
نمایندگان مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بهمراه مدیر کل راه آهن شمال شرق۲ از مرکز لجستیک مرزی اینچه برون بازدید نمودند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال شرق۲، دکتر محسن اعتماد مدیر کل راه آهن شمال شرق۲ در‌این بازدیدبا اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ریلی و مرکز لجستیک اینچه برون در دولت سیزدهم گفت:اعتبارات خوبی در سفر ریاست جمهوری به گلستان در حوزه ریلی مصوب گردید که انشالله با پیگیری هایی انجام‌شده و تاکید مدیرعامل‌محترم‌راه آهن کشور‌تحقق و تخصیص این اعتبارات را شاهد خواهیم بود.

وی افزود؛ در مرکز لجستیک اینچه برون خوشبختانه پیشرفت اقدامات خوبی صورت گرفته و‌علاوه‌براعتبارات‌مصوب سفر، مدیرعامل‌محترم‌راه آهن ۵۲ میلیارد تومان حهت تکمیل زیرساختهای ریلی استان واگذار نموده است.

اعتماد افزود که اهمیت توسعه ریلی دراستان و نقش‌موثر مرکز‌ لجستیک‌‌مرزی‌اینچه‌برون براساس فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری‌ ، همکاری ارگانهای استانی را ‌می‌طلبد و همه مسئولین باید به دستور موکد حضرت آقا در سخنرانی‌یازدهم‌ آبان‌ماه جهت توسعه‌ریلی شمال جنوب لبیک بگویند.

در ادامه آقای دکتر غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز لجستیک مرزی اینچه برون یکی از مناطق مهم تجاری و اقتصادی استان بوده که اقدامات خوبی صورت گرفته و می تواند رونق بیشتری پیدا کند و این رونق می تواند تحول بزرگی‌را در این منطقه رقم بزند.

وی افزود جهت رفع موانع و ایجاد رونق و تحول جلساتی را با مسئولین ذیربط در استان و تهران پیش بینی نمودیم که این خود بیانگر پیگیری نمایندگان مردم گلستان جهت تحقق این مهم است.

در ادامه مهندس سنگدوینی نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز لجستیک مرزی اینچه برون براساس طرح های ملی و ایجاد ارتباطات و اتصال به حوزه آسیای میانه و کشور های همسایه شمالی ایجاد شده که با سفر ریاست جمهوری به کشورهای همسایه این ارتباط ریلی باعث رونق در حوزه اقتصادی منطقه خواهد شد. وی افزود : ما باید با ایجاد زیرساخت‌ و فراهم‌ نمودن بستر لازم بتوانیم سرمایه گزار جذب نماییم تا با انجام سرمایه‌گذاری شاهد اشتغالزایی و تحول اقتصادی در استان باشیم.

سنگدوینی اضافه کرد: همزبانی و فرهنگ اقوام ترکمن استان گلستان با مردم کشور ترکمنستان می تواند عاملی برای تقویت و پویایی اقتصادی از طریق حوزه ریلی اینچه برون باشد.

وی ضمن‌تقدیر از زحمات شبانه روزی واقدامات جهادی دکتر‌اعتماد وکارکنان راه آهن‌استان به لزوم وحدت مسئولین استان جهت رفع موانع مرکز لجستیک مرزی اینچه برون تاکید کرد.

شایان‌ذکر‌است که در طی دوسال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی راه آهن برای توسعه ریلی استان جذب شده و‌اقدامات مهمی از جمله اتصال خط عریض به ترکمنستان، اخذ مجوز کمیسیون ماده ۶۹ ، احداث‌محوطه های متعدد تخلیه وبارگیری و… انجام شده واینک هر روز بدون استثناء مبادله ریلی باکشورهای آسیای میانه از مرز اینچه برون برقراراست وبیش از ۲۰۰ نفر از هم استانی های عزیزمان که ساکن مناطق محروم هستند در مر‌کز‌لجستیک‌مرزی اینچه برون‌مشغول بکار شده اند واین‌افتخار‌ بزرگی است که در کارنامه عملکردی راه آهن‌استان گلستان می درخشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33848

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.