• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه آهن خواف – هرات

  • کد خبر : 18091
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه آهن خواف – هرات

0 (0) پنجشنبه ششم خرداد ۱۳۹۸ صورت گرفت؛ بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه آهن خواف – هرات وزیر راه و شهرسازی به همراه هیئت همراه عصر امروز پنجشنبه در سفر به خواف به صورت هوایی و زمینی از جاده ها و خطوط ریلی این شهرستان بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل […]

0
(0)

پنجشنبه ششم خرداد ۱۳۹۸ صورت گرفت؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه آهن خواف – هرات

وزیر راه و شهرسازی به همراه هیئت همراه عصر امروز پنجشنبه در سفر به خواف به صورت هوایی و زمینی از جاده ها و خطوط ریلی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق به نقل از ایسنا- منطقه خراسان، محمد اسلامی پس از بازدید از مرز دوغارون تایباد با بالگرد از خطوط ریلی خواف به معادن سنگ آهن سنگان و هرات و جاده های مواصلاتی تایباد به خواف بازدید کرد و در ایستگاه راه آهن خواف مورد استقبال محمد رضا چنگانی  مدیر کل راه آهن شرق و مسئولان محلی قرار گرفت.

محمود نگهبان سلامی نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست کوتاهی که در سالن انتظار ایستگاه مسافری راه آهن خواف برگزار شد، کمبود خطوط ریلی و جاده ای را مهم ترین مشکل بخش صنایع فولادی و معادن سنگ آهن سنگان برشمرد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت: هم اینک بالغ بر ۱۰ میلیون تن مواد معدنی شامل کنستانتره سنگ آهن، گندله و سنگ آهن دانه  بندی شده در معادن سنگ آهن سنگان تولید می شود.

نایب رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی مجلس شورای اسلامی افزود: از این میزان تولید فرآوده های معدنی، ۵ میلیون تن توسط خطوط ریلی حمل می شود و مابقی با تریلرها از طریق جاده های آسفالته جابه جا می گردد که سبب ترافیک جاده ای و بروز سوانح دلخراش رانندگی می شود.

وی از کاهش حرکت قطار مسافری خواف به تهران انتقاد کرد و گفت:  مردم منطقه انتظار دارند، برنامه حرکت قطار خواف به تهران به حالت قبلی یعنی همان یک روز در میان برگردد.

نگهبان سلامی همچنین اعلام کرد: سازمان ایمیدرو برای چهار بانده کردن جاده سنگان- خواف – تربت حیدریه ۲۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار کرده است .

وی در پایان به ساخت راه آهن خواف به هرات افغانستان اشاره کرد و گفت: تکمیل این طرح ریلی خواسته رؤسای جمهور ایران و افغانستان است و ساخت قطعه چهارم آن باقی مانده است که با اتمام آن، مراودات اقتصادی و تجاری آغاز می شود و منافع فراوانی برای کشور دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18091

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.