• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بازسازی کامل خط ریلی «سیریز – زرند» تا سال آینده

  • کد خبر : 25266
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
بازسازی کامل خط ریلی «سیریز – زرند» تا سال آینده
مدیرکل راه آهن کرمان گفت برای زیرسازی و روسازی هر یک کیلومتر خطوط ریلی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم خط ریلی از سیریز تا زرند را به صورت کامل اصلاح کنیم.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجید ارجونی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ناوگان ریلی استان کرمان گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث تقسیمات کشوری به صورت ناحیه ای و منطقه ای اداره می شود که حوزه استحفاظی راه آهن کرمان تقریبا از کیلومتر ۸۷۲ بافق (۲ کیلومتری بافق) آغاز به سمت زرند و تا ایستگاه شور گز بعد از شهرستان فهرج ادامه دارد که ۵۵۰ کیلومتر طول این خط اصلی است.

وی با بیان اینکه با اتصال خط ریلی سیرجان به کرمان، شهرستان سیرجان نیز از حوزه استحفاظی هرمزگان (از بعد ریلی) خارج و به زیرمجموعه راه آهن کرمان اضافه خواهد شد افزود: در راه آهن اولین شاخص، ارتقای ایمنی و ایمنی سلامت قطارها می باشد.

ارجوانی با بیان اینکه صنعت ریلی استان کرمان سه دوره ریلی را پشت سر گذاشته است افزود: اولین دوره صنعت ریلی استان کرمان به سال ۵۰ و ساخت خطوط ریلی از سمت بافق به زرند بر می گردد. در سال ۵۶ خط ریلی از شهرستان زرند به سمت کرمان کشیده شد و در نهایت در سال ۸۲ خط ریلی کرمان با اتصال به شهرستان فهرج به خط ریلی سراسری کشور متصل شد.

مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه نوع ساختار ریلی و فنی از سال ۵۰ تاکنون متفاوت و در نتیجه سرعت قطارها در نوع ریل گذاری های این مناطق نیز متفاوت خواهد بود افزود: خط ریلی کرمان به سمت فهرج به دلیل آنکه از نوع ریل گذاری های جدید است می تواند سرعتی تا حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و بار محوری تا ۲۲.۵ تن را تحمل می کند.

وی با بیان اینکه خط‌های قبلی ناحیه استان کرمان (از بافق به سمت زرند و کرمان) به دلیل قدیمی بودن نهایت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تحمل می کنند اظهار کرد: در سال های گذشته از سمت بافق تا سیریز به طول ۸۰ کیلومتر این خطوط اصلاح شده است که سرعت قطارها در این بخش به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده ولی از سیریز به سمت زرند و کرمان در حال اصلاح این خطوط هستیم که هم اکنون مونتاژ ۱۰ کیلومتر از این مسیر در حال انجام است.

ارجونی با بیان اینکه برای زیرسازی و روسازی هر یک کیلومتر خطوط ریلی نزدیک به ۱۰ میلیاردتومان هزینه نیاز است تصریح کرد: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم خط ریلی از سیریز تا زرند را به صورت کامل اصلاح کنیم.

مدیرکل راه آهن کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تاثیر کرونا بر میزان سفرها اظهار کرد: به دلیل آنکه مردم به توصیه های وزارت بهداشت مبنی بر خودداری از رفتن به سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه، گوش دادند، تقاضا برای سفرها نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسافران راه آهن کرمان در این مدت کاهش قابل توجه ای پیدا کرده به طوری که تعداد مسافرین برخی مسیرهای ما در این مدت به ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر نیز رسید افزود: در گذشته در هر رام، تعداد مسافران جابجایی راه آهن کرمان بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر بود که امروز با توجه به رعایت توصیه های بهداشتی از سوی مردم، در هر رام تعداد مسافرین به ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر رسیده است که باید از مردم تشکر ویژه ای را داشته باشیم.

ارجوانی با بیان اینکه در صورت کاهش تقاضای مسافر، قطارها را در ایستگاه کرمان نگه داشته و عجله ای برای تردد آنها نداریم افزود: روزانه هم از سمت مبدا و هم از سمت مقصد ضدعفونی تمامی سالن های مسافری، کوپه های قطارها و تمامی تجهیزات داخلی واگن ها توسط نیروهای راه آهن جمهوری اسلامی صورت می گیرد ضمن آنکه مهمانداران قطارها نیز قبل از ورود به واگن ها تب سنجی می شوند.

مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به اینکه سالن ایستگاه های راه آهن استان قبل و بعد از ورود هر قطار ضدعفونی و گندزدایی می شوند، در بخش دیگری از صحبت های خود در باره وضعیت کوپه های قطار در مسیر تهران کرمان نیز گفت: متوسط استهلاک سالن های قطارها در کشور ۳۰ سال است که بعد از ۳۰ سال خود به خود از سیستم ریلی کشور خارج می شوند.

ارجوانی با بیان اینکه به دنبال ترمیم خطوط فرسوده منطقه راه آهن کرمان در مسیر کرمان به سیریز هستیم افزود: هم اکنون قیمت قطار کرمان به مشهد درکوپه های ۶ تخته ۷۹ هزار تومان و در کوپه های ۴ تخته ۹۱ هزار تومان است که نشان می دهد خیلی نرخ قیمت در راه آهن بالا نبوده این در حالی است که در بقیه ناوگان های حمل و نقل کشور افزایش قیمت بیشتری را طی ۳ سال گذشته شاهد بوده ایم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25266

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.