• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بازسازی ۴۶ کیلومتر خط منطقه بحرانی ریلی استان کرمان امسال به اتمام می‌رسد

  • کد خبر : 29436
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
بازسازی ۴۶ کیلومتر خط منطقه بحرانی ریلی استان کرمان امسال به اتمام می‌رسد
مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: بازسازی ۴۶ کیلومتر خط منطقه بحرانی ریلی استان کرمان امسال به اتمام می‌رسد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از  تسنیم ، مجید ارجونی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: از سال گذشته ۵ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال برای طرح‌های سرمایه‌ای و اعتبارات عمرانی راه آهن کرمان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ایمنی در اجرای تمام طرح‌ها در اولویت راه‌آهن است و ۱۴ کمیته مبحث ایمنی را در راه‌آهن پیگیری می‌کنند گفت: راه‌آهن کرمان در چهار دوره تکمیل شده که سال ۱۳۵۰ نخستین دوره آن بوده است.

مدیرکل راه‌آهن استان کرمان با اشاره به اینکه عملکرد راه‌آهن استان کرمان در پنج ماهه نخست امسال در تمام شاخص‌ها رشد داشته است افزود: نارضایتی مسافران کاهش پیدا کرده و در تلاش هستیم میزان نارضایتی مردم به صفر برسد.

وی با بیان اینکه در استان کرمان ۷۷۲ کیلومتر خطوط فرعی و اصلی راه‌آهن استان بوده و شش درصد سهم مجموع خطوط راه‌آهن کشور را دارا است عنوان کرد: ۵۵۰ کیلومتر خط راه‌آهن اصلی در استان کرمان است و در این زمینه رتبه سوم کشوری را داریم.

ارجونی با اشاره به اینکه در استان کرمان ۲۹ ایستگاه داریم که سه ایستگاه تشکیلاتی هستند و به مردم و مسافران خدمات می‌دهند گفت: ساعاتی که برای قطارها تنظیم شده به گونه‌ای است که مسافران صبح زود به تهران و یا شهرهای مقصد برسند و بتوانند کار اداری خود در آن شهرها را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه قطارهای عبوری از کرمان نیز داریم که شب‌ها به کرمان می‌رسند و مسافران پیاده و یا سوار می‌شوند افزود: بیش از یک میلیون و ۴۶۸ هزار تن انواع بار در سال ۹۸ از کرمان توسط قطار جابه‌جا شده است و در زمینه بارگیری در کشور رتبه هشتم را داریم.

مدیرکل راه‌آهن استان کرمان با اشاره به اینکه سه درصد سهم بار ریلی کشور در منطقه هشت جابه‌جا می‌شود گفت: انواع مواد معدنی، گندله، سنگ آهن، ذغال سنگ و سیمان از کرمان جابه‌جا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد بیش از یک میلیون و ۱۳ هزار مسافر در استان کرمان با قطار جابه‌جا شده است افزود: یکی از مشکلات اصلی کرمان خط قدیمی ریلی است و در سال‌های مختلف بازسازی انجام شده است و هنوز ادامه دارد.

ارجونی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تاکنون از سمت بافق ۷۴ کیلومتر از این مسیر بازسازی شده است بیان کرد: ۴۶ کیلومتر خط منطقه بحرانی ریلی استان کرمان است که نیاز به بازسازی جدی دارد.

وی با بیان اینکه کل این پروژه ۲۳۴ کیلومتر بوده که ۷۴ کیلومتر آن بازسازی شده است گفت: امسال بازسازی این ۴۶ کیلومتر منطقه بحرانی خط ریلی استان کرمان به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه آهن استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۴ میلیارد ریال از سال گذشته برای بهسازی نمازخانه‌های ایستگاه‌های قطار در استان کرمان هزینه شده و برای ما خیلی اهمیت دارد افزود: مشکل آبرسانی به ایستگاه قطار در بم به‌زودی برطرف می‌شود، حفر چاه انجام شده و در حال لوله‌کشی است.

وی با بیان اینکه ساختمان کلانتری‌های ایستگاه‌های بم و زرند آماده بهره‌برداری است گفت: این کلانتری‌ها در راستای تامین امنیت مسافران بسیار موثر خواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29436

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.