• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

بازگشت سریع واگنهای ترانزیتی موجب صرفه جویی میلیاردی شد

  • کد خبر : 5957
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
بازگشت سریع واگنهای ترانزیتی موجب صرفه جویی میلیاردی شد

0 (0) کاهش میزان توقف واگنهای باری کشورهای آسیای مرکزی در ایران و بازگشت سریع آنها از طریق پایانه ریلی سرخس 35 میلیارد ریال صرفه جویی نصیب کشور کرده است. به نقل از ریل نیوز :  محمدهادی ضیایی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرف دو ماه نخست امسال پنج […]

0
(0)

کاهش میزان توقف واگنهای باری کشورهای آسیای مرکزی در ایران و بازگشت سریع آنها از طریق پایانه ریلی سرخس 35 میلیارد ریال صرفه جویی نصیب کشور کرده است.

به نقل از ریل نیوز :  محمدهادی ضیایی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرف دو ماه نخست امسال پنج هزار و 200 دستگاه واگن باری از طریق مرز بین المللی سرخس وارد ایران شده و پس از تخلیه بار و یا بارگیری مجدد در مبادی خروجی کشور مانند بندرعباس دوباره از مرز ریلی سرخس خارج شده اند. میانگین زمان ماندگاری این واگنها در ایران نسبت به مدت مشابه پارسال 23 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاریهای مناسب در بخش توسعه زیرساختها شامل توسعه ایستگاه سرخس، افزایش خطوط مبادله، ارتقا ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژیها، ساخت چندین سایت تخلیه و بارگیری، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه به ویژه بندرعباس و همچنین راه اندازی قطارهای برنامه ای و مستقیم ترانزیتی سرخس – بندرعباس و بالعکس باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگنهای کشورهای آسیای مرکزی در ایران از 22 روز به 17 روز شده است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: 49 درصد واگنهای ورودی و خروجی از مرز سرخس واگنهای لبه بلند بوده که بیشتر حامل گوگرد ترانزیتی است و میانگین ماندگاری آنها در کشور 15 روز است در حالی که این زمان نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: همچنین 36 درصد واگنهای ترانزیتی از مرز سرخس مربوط به واگنهای مسقف است که میانگین ماندگاری آن 20 روز بوده و پس ازتخلیه بار در بندرعباس مجدد با کالای ترانزیتی بارگیری و به مبدا خود بازمی گردند. 15 درصد باقیمانده نیز شامل واگنهای لبه کوتاه و فله بر هستند که زمان سیر و توقف آنها نیز کاهش داشته است.
او ادامه داد: کشورمان برای ورود واگن راه آهنهای کشورهای آسیای مرکزی به ایران اجاره و حق استفاده از واگنها در شبکه ریلی کشور را به صورت ارزی پرداخت می کند لذا کاهش زمان ماندگاری در ایران موجب صرفه جویی ارزی معادل 35 میلیارد ریال شده است .
وی گفت: علاوه بر این صرفه جویی، افزایش چرخه سیر واگنهای ترانزیت در کشور موجب رشد ترانزیت ریلی شده و همچنین رضایت صاحبان کالا و واگنهای کشورهای آسیای مرکزی را در پی داشته است .
پارسال 33 هزار و 85 واگن از کشورهای آسیای مرکزی حدود دو میلیون تن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی را از طریق پایانه مرزی سرخس جا به جا کردند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.