• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

با افتتاح راه آهن میانه – تبریز، آذربایجان‌شرقی از بن‌بست خارج می‎ شود

  • کد خبر : 20796
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
با افتتاح راه آهن میانه – تبریز، آذربایجان‌شرقی از بن‌بست خارج می‎ شود
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت : تلاش می شود با افتتاح راه آهن میانه - تبریز تا یک ماه آینده و پیگری و تکمیل سایر پروژه های ارتباطی، این استان از بن بست خارج شود.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان با وجود برخورداری از موقعیت ویژه از ۳ کریدور (مسیر ترانزیتی) از نظر راه ارتباطی در بن‌بست واقع شده است، گفت: تلاش می شود با افتتاح راه آهن میانه – تبریز تا یک ماه آینده و پیگری و تکمیل سایر پروژه های ارتباطی، این استان از بن بست و بلوکه بودن خارج شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در صنعت، معدن، گردشگری و سایر بخش ها، اظهار داشت: جایگاه کنونی استان در بین استان های کشور در شان آذربایجان شرقی نیست.

وی گفت: با توجه به موقعیت ترانزیتی استان ۵ منطقه لجستیکی از جمله سهلان، بستان آباد و مراغه تعریف شده است که هر کدام از آن ها در نوبه خود می تواند نقش اساسی در توسعه و رونق منطقه ایفا کند.

پورمحمدی، ادامه داد: برای تداوم توسعه و رونق استان باید خط راه آهن از جلفا به چشمه ثریا و بیله سوار و بزرگراه اهر – تبریز به بیله سوار و سپس تفلیس متصل شود و با بازرهای جهانی ارتباط برقرار کنیم.

وی گفت: هم اکنون ۸ درصد تولید ناخالص ملی از طریق ترانزیت بار و کالا جابجا می شود که باید با ایجاد زیرساخت ها و توسعه راه های ارتباطی نقش استان را در این راستا ارتقا دهیم. وی با اشاره به اینکه کشور ما از ۳ مزیت مهم نفت و گاز، گردشگری و موقعیت ترانزیتی برخوردار است، یادآوری کرد: ایران در بخش گاز دومین تولید کننده و در بخش نفت پنجمین تولید کننده است، در بخش امکانات گردشگری جزو ۱۰ کشور برتر از نظر مزیت های گردشگری است و در ترانزیت که زیربنای ۲ مزیت دیگر است نیاز به احداث راه و شبکه ارتباطی است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما اکنون در موقعیتی قرار گرفته ایم که ۵ کریدور (مسیر ارتباطی) دنیا ناگزیر از عبور از ایران است بنابراین باید با ایجاد زیرساخت ها و امکانات ارتباطی به دنیا وصل شویم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20796

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.