• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

با حضور وزیر راه و شهر سازی؛ عملیات اجرایی راه آهن همدان – ملایر آغاز شد

  • کد خبر : 8191
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
با حضور وزیر راه و شهر سازی؛ عملیات اجرایی راه آهن همدان – ملایر آغاز شد

0 (0) مراسم عملیات اجرایی احداث راه آهن همدان – ملایر پنجشنبه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در این زمینه به ایرنا گفت: طرح راه آهن همدان – ملایر به طول ۷۵ […]

0
(0)

مراسم عملیات اجرایی احداث راه آهن همدان – ملایر پنجشنبه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در این زمینه به ایرنا گفت: طرح راه آهن همدان – ملایر به طول ۷۵ کیلومتر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به ویژه زائران عتبات عالیات احداث می شود.

فرهاد فرزانه اظهار داشت: کاهش ترافیک جاده ای به عنوان بخشی از طرح کلی راه آهن غرب کشور محسوب می شود که علاوه بر اهداف یاد شده کاهش مسیر ریلی تهران به مرز خسروی را نیز در پی دارد.

وی بیان کرد: این خط ریلی در ۲ قطعه احداث می شود که قطعه نخست آن به طول ۴۱.۵ کیلومتر از ایستگاه راه آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه های گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می شود.

فرزانه اضافه کرد: این مسیر در ادامه با عبور از شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلان غرب و قصرشیرین در نهایت به مرز خسوری (مرز ایران و عراق) متصل می شود.

وی یادآوری کرد: ادامه خط یاد شده از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه در دریای مدیترانه ختم می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان اظهار داشت: راه آهن همدان – ملایر به دلیل کاهش مسیر حدفاصل تهران تا ملایر، نسبت به مسیر فعالی تهران – قم – اراک – ملایر جاگزینی مناسب برای ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر ارزیابی می شد.

فرزانه اعتبارات اجرای این طرح را ۶۸۹ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: شرکت سکاف پیمانکار اجرای طرح و مشاور آن مهندسان مشاور راه آهن راه هستند.

وی ایجاد کریدور ریلی جدید تهران – غرب کشور با کاهش مسیر، اتصال مرکز استان همدان به بندر امام خمینی(ره) از طریق مسیر ملایر – اراک، کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر ریلی تهراه – ملایر، کاهش زمان سفر و هزینه های جابجایی کالا و مسافر، صرفه جویی سوخت در سال اول به میزان ۳.۵ میلیون لیتر معادل ۷۰ میلیارد ریال، جابجایی کالا در سال نخست به میزان ۱.۶ میلیون تن و در سال بیستم ۲.۳ میلیون تن را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد.

فرزانه یادآوری کرد: پیش بینی می شود در سال نخست بهره برداری از این طرح ۱.۵ میلیون مسافر و در سال بیستم ۳.۳ میلیون مسافر از این طریق جابجا شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان کاهش بار ترافیکی گلوگاه راه آهن تهران – قم – اراک، افزایش ظرفیت ترافیک ریلی راه آهن غرب کشور و اجرای پدافند غیرعامل در شبکه ریلی غرب کشور را از دستاوردهای اجرای این طرح اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، با همت دولت تدبیر و امید، راه آهن همدان – تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر به عنوان دومین خط ریلی استان همدان سال گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این خط ریلی در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شد.

تکمیل راه آهن غرب کشور ۲.۵ دهه به طول انجامید و در حال حاضر این طرح ملی ۲۷ سالگی خود را پشت سر می گذارد.

این راه آهن یک خطه ۶۰۵ کیلومتر طول دارد که از اراک (سمنگان) آغاز و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، سرپل ذهاب و قصرشیرین در نهایت به مرز خسروی می رسد، سپس به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.