• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

بخشی از خطوط ریلی انبار نفت پیشرفته استان مرکزی بازسازی شد

  • کد خبر : 1794
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
بخشی از خطوط ریلی انبار نفت پیشرفته استان مرکزی بازسازی شد

0 (0) بخشی از خطوط ریلی انبار نفت منطقه استان مرکزی بازسازی شد بخشی از خطوط ریلی انبار نفت سردار شهید رحیم آنجفی منطقه استان مرکزی به همت واحد مهندسی انبار نفت منطقه تعمیر و بازسازی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی، معاون فنی و عملیاتی منطقه […]

0
(0)

بخشی از خطوط ریلی انبار نفت منطقه استان مرکزی بازسازی شد

بخشی از خطوط ریلی انبار نفت سردار شهید رحیم آنجفی منطقه استان مرکزی به همت واحد مهندسی انبار نفت منطقه تعمیر و بازسازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی، معاون فنی و عملیاتی منطقه گفت : با توجه به این که قسمت اعظمی از فرآورده نفتکوره تولیدی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند از طریق سیستم ریلی واقع در انبار نفت سردار شهید رحیم آنجفی منطقه استان مرکزی به مقاصد مختلف ازجمله انبار ماهشهر و استانهای دیگر ارسال می شود، لذا این مهم در راستای تحقق برنامه های صادراتی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.

وی به پاره شدن قسمتی از سیم بکسل خط دو راه آهن فوق اشاره کرد و گفت : این نقص به دلیل کارکرد ۱۷ساله و استهلاک تدریجی خطوط ریلی رخ داده که با تلاش واحد مهندسی انبار نفت و همکاری اداره راه آهن استان پایش، اصلاح و تعمیر اساسی شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : تعمیرات فوق حدود ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است به طوری که بیش از ۸۰ درصد حجم عملیات آن در مدت زمان کوتاهی توسط واحد مهندسی انبار نفت منطقه انجام شده است.

حسین نجمی به نقش و مساعدت اداره راه آهن اراک در انجام این مهم اشاره کرد و گفت: با حضور مسئولین اداره راه اهن اراک نسبت به تعمیرات و بستن اتصالات آن اقدام شد.

قابل ذکر است که عملیات تمام اتوماتیک بارگیری نفتکوره توسط سیستم منحصر به فردی که در این انبار نفت وجود دارد انجام می شود و این سیستم قادر است در طول شبانه روز بالغ بر ۹۰ مخزن دار را با حجم حدود ۵,۵ میلیون لیتر بارگیری کند.

گفتنی است، در طول ۸ ماه ( فروردین تا آذر ماه امسال ) تعداد نه هزار و ۵۴۳ مخزن دار بالغ بر ۵۵۴ میلیون لیتر نفتکوره را در این انبار بارگیری کند.

لازم به ذکر است با توجه به وجود سازه تمام اتوماتیک بارگیری ریلی در انبار نفت اراک (سیستمی منحصر به فرد در کشور ) و استفاده از سیستم های میترینگ، کنترل صنعتی و مانیتورینگ کلیه تجهیزات فنی و با تعمیر و نگهداشت به موقع، عملیات بارگیری به صورت مکانیزه و با دقت استاندارد و رعایت ملاحظات ایمنی و زیست محیطی در طول شبانه روز انجام می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1794

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.