• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بررسی راههای توسعه مناسبات آذربایجان شرقی و ترکیه

  • کد خبر : 31437
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
بررسی راههای توسعه مناسبات آذربایجان شرقی و ترکیه
راههای توسعه مناسبات آذربایجان شرقی و ترکیه در دیدار تصویری استاندار این استان با سفیر ایران در ترکیه بررسی شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صدا و سیما ، پور محمدی در این دیدار با اشاره به اینکه ایران با ترکیه مشترکات فرهنگی، اقتصادی و تاریخی زیادی دارد گفت: ما هدف گذاری کرده ایم تا روابطمان با ترکیه را توسعه دهیم.
وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان های صنعتی کشور است که ۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و معادن مس و کانی های غیر فلزی در آن قرار دارد و در حال حاضر نیز در شهرک سرمایه گذاری این استان ۴۰ درصد واحدهای تولیدی به صنعتگران ترکیه اختصاص دارد.
پورمحمدی گفتگوی فعالان حوزه های تجاری، صنعتی و تولیدی دو کشور ایران و ترکیه را به صورت هیئت های رسمی خواستار شد تا در روابط دو کشور بازنگری صورت گیرد و موانع و مشکلات برای توسعه روابط از میان برداشته شود.
وی ادامه داد: یکی از طرح های ریلی که به توسعه روابط و ترانزیت کالا و مسافر کمک می کند توسعه خط آهن جلفا تا چشمه ثریاست که ما درخواست داریم این طرح اجرایی شود.
سفیر ایران در ترکیه نیز گفت: آذربایجان شرقی به مثابه یک پل برای ارتباطات ایران و ترکیه همواره نقش مهمی ایفا کرده است.
فرازمند افزود: ترکیه یکی از کشورهای همسایه با اهمیت است که روابط خوبی با ایران داشته است اما متاسفانه شیوع کرونا باعث شد تجارت دو کشور مدتی تحت تاثیر قرار گیرد.
وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های مهم، حمل و نقل ریلی بین دو کشور ایران و ترکیه است که طرح اتصال جلفا به چشمه ثریا با استقبال مسئولان ترکیه مواجه شده است و در دستور کار سال ۲۰۲۱ قرار دارد تا عملیاتی شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31437

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.