• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

برقی کردن خطوط ریلی با توان داخلی کلید خورد

  • کد خبر : 32461
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
برقی کردن خطوط ریلی با توان داخلی کلید خورد
عملیات برقی کردن خطوط ریلی کشور با استفاده از توان داخلی و بدون اتکا به شرکت‌های خارجی با امضای تفاهم نامه ای کلید خورد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صدا و سیما ؛با امضای تفاهم‌نامه طراحی، ساخت و تامین مالی برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران- گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات برقی کردن خطوط ریلی کشور با استفاده از توان داخلی و بدون اتکا به شرکتهای خارجی کلید خورد.‌

این تفاهم نامه بین آقایان فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو، وکیلی مدیرعامل گروه صنعتی فراب و سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسید.

بر اساس تفاهم‌نامه طراحی، ساخت و تامین مالی برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران – گرمسار، کنسرسیوم یاد شده مقدمات امضای قرارداد تامین مالی و ایجاد خطوط برقی و زیرساخت و ناوگان مورد نیاز خطوط حومه‌ای تهران – گرمسار را در مدت ۲۴ ماه فراهم می‌کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، همزمان با عملیاتی شدن این طرح عملیات برقی کردن سایر خطوط راه آهن کشورمان با اولویت قطار‌های حومه‌ای شهر‌های بزرگ در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

آقای محمد اسلامی در این مراسم گفت: پیشتر بار‌ها برای برقی کردن خطوط برقی کشورمان تفاهم نامه‌هایی با شرکت‌های خارجی به امضا رسیده بود در حالیکه به تعهدات خود عمل می‌کردیم شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم و موارد مشابه دیگر، از عمل به تعهدات خود سر باز زده بودند، اما این بار نگاه ما صرفا به توان داخل و شرکت‌های دانش بنیان خودمان بوده است.

از دیگر اهداف این تفاهم نامه، جذب مشارکت بخش غیردولتی در سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه‌های ریلی، استفاده از حداکثر توان داخلی در ساخت و توسعه و بومی سازی فناوری‌های حمل و نقل ریلی، افزایش سهم راه آهن از کل بازار حمل و نقل می‌توان اشاره کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.