• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

برنامه برای راه‌اندازی ۳۰ نیروگاه خورشیدی در ایستگاه‌های راه آهن

  • کد خبر : 3289
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
برنامه برای راه‌اندازی ۳۰ نیروگاه خورشیدی در ایستگاه‌های راه آهن

0 (0) به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تفاهم‌نامه احداث، راه‌اندازی و نگهداری از نیروگاه تولید برق تجدیدپذیر امروز با حضور معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن امضا شد. در این مراسم، مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن بیان کرد: با توجه به برقی‌سازی شبکه ریلی، نیاز راه‌آهن به […]

0
(0)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تفاهم‌نامه احداث، راه‌اندازی و نگهداری از نیروگاه تولید برق تجدیدپذیر امروز با حضور معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن امضا شد.

در این مراسم، مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن بیان کرد: با توجه به برقی‌سازی شبکه ریلی، نیاز راه‌آهن به انرژی‌های نو روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در زمینه استفاده از انرژی‌های نو، دیر اقدام کردیم، امیدواریم با دانش و همتی که در کشور وجود دارد و نیازی که به انرژی‌های نو به ویژه شبکه حمل و نقل احساس می‌شود، این عقب‌افتادگی به سرعت جبران شود.

وی با تأکید بر اینکه فضای کار در راه‌آهن مهیا است و دفتر سرمایه‌گذاری راه‌آهن از ورود سرمایه‌گذار استقبال می‌کند، گفت: با توجه به برق‌سازی شبکه ریلی، نیاز راه‌آهن به انرژی‌های نو روز به روز بیشتر می‌شود و بسیاری از ایستگاه‌های جدید در مکان‌هایی قرار دارند که به شبکه برق دسترسی ندارند.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن گفت: رویکرد دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های نو و پاک قرار گرفته است که از این اقدام در کشور ما نیز استقبال شده است و سرمایه‌گذاری در این حوزه، زودبازده خواهد بود.

یزدانی بیان کرد: این اقدام منافع زیست‌محیطی زیادی دارد؛ در راستای حفظ محیط‌زیست، همگان وظیفه داریم، تا مصرف سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و از انرژی‌های نو استفاده کنیم.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به گستردگی مجموعه راه‌آهن گفت: پیگیری این اقدام از جمله اولویت‌های راه‌آهن است.

یزدانی با تأکید بر نگاه راه‌آهن بر سودده بودن این مدل حمل و نقلی، اظهار داشت: در همایش دوسالانه ایستگاه بعدی Next Station میزبانی دوره بعدی به ایران و شهر یزد واگذار شد و از آنجا که نگاه دوره بعد بر انرژی متمرکز شده است، تلاش داریم در ایستگاه‌های اطراف یزد از این پروژه استفاده کرده و حرف برای گفتن داشته باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.