• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزی در بخش ریلی/ترویج فرهنگ ریلی درکتب درسی

  • کد خبر : 13043
  • ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزی در بخش ریلی/ترویج فرهنگ ریلی درکتب درسی

0 (0) در قالب همکاری‌ های بیشتر راه‌آهن و آموزش و پرورش صورت می گیرد: برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزی در بخش ریلی/ترویج فرهنگ ریلی درکتب درسی راه‌آهن آمادگی دارد خدمات خاص بخش دانش آموزی را به آموزش و پرورش ارائه دهد تا گامی اجرایی در راستای ارتقای امنیت اردوهای دانش آموزی برداشته شود. […]

0
(0)

در قالب همکاری‌ های بیشتر راه‌آهن و آموزش و پرورش صورت می گیرد:
برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزی در بخش ریلی/ترویج فرهنگ ریلی درکتب درسی

راه‌آهن آمادگی دارد خدمات خاص بخش دانش آموزی را به آموزش و پرورش ارائه دهد تا گامی اجرایی در راستای ارتقای امنیت اردوهای دانش آموزی برداشته شود.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نوراله بیرانوند معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه‌آهن با بیان این مطلب در جلسه با مدیران آموزش و پرورش در ساختمان مرکزی راه‌آهن، افزود: راه آهن این آمادگی را دارد که خدماتی خاص در بخش دانش اموزی به اموزش و پرورش ارائه دهد تا در راستای ایجاد امنیت اردوهای دانش آموزی، گام های بزرگی برداشته شود .
او با بیان اینکه امنیت با ایمنی متفاوت است و در دنیای امروز امنیت مهم تراست، ادامه داد: در حوزه حمل ونقل دانش آموزان، راه‌آهن به عنوان یک شرکت ملی، وظیفه خود می‌داند تا حامی این بخش باشد؛ چرا که در آموزش و پرورش و کودکان، حمل ونقل ایمن مطرح است.
این مقام مسئول خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفت: راه آهن در بدنه وزارت اموزش و پرورش باید در قالب یک صنعت دیده شود زیرا بحث تکنیکی این صنعت می‌تواند در اموزش و پرورش به دانش اموزان منتقل شود و از نظر فنی دانش اموزان فنی، یادگیری داشته باشند و بدانند در این بخش چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.
بیرانوند با بیان این مطلب افزود: برخی مفاهیم در قالب تعامل راه‌آهن و آموزش و پرورش باید منتقل شود؛ چرا که راه‌آهن بخشی از زنجیره صنعت حمل و‌نقل است و باید بتوانیم با ایجاد مطالبه حمل و نقل ریلی در نسل جوان، توسعه سریع تر کشور را رقم بزنیم.
او تاکید کرد: وقتی درحوزه سهم راه اهن و افزایش آن صحبت می کنیم می بایست آموزش و پرورش را مد نظر داشت زیرا یک رسالت اجتماعی و موضوع ملی است و از این رو باید در آموزش و پرورش به این نکات توجه داشت و روی آن کار کرد.
او با بیان اینکه در شرکت راه آهن زمینه های متنوع از علوم مختلف دیده می شود گفت: با آغاز فعالیت‌های اجرایی این همکاری، باید دانش اموزان با صنعت و فن ریلی اشنا شوند و شرکت های راه آهن آماده برگزاری اردوهای یک روزه به دانش آموزان است و حتی در شهرهایی مانند مشهد، اهواز و بندرعباس، امکان استفاده از اماکن راه اهن جهت بهره برداری آموزشی برای دانش آموزان وجود دارد.
بیرانوند با بیان اینکه این اقدامات را باید در بخش مسئولیت های اجتماعی دید و خدمت به کشور دانست، افزود: راه آهن آمادگی کمک در هر زمینه ای را دارد و هیئت مدیره هم آمادگی دارد تا در تعامل با بخش آموزش و فرهنگ کشور، کارهای بزرگ و جدی در بخش علمی رقم بزنیم.
وی تصریح کرد: می توانیم با ایجاد انگیزه در بخش دانش اموزی و انجام کار گروهی مشترک، بخش دانش اموزی را به عنوان سرمایه های اینده کشور به راه اهن علاقمند کرده و نیروهای اینده را پرورش دهیم.
بیرانوند همچنین پیشنهاد کرد تا تورهای آموزشی در حوزه تکنولوژی های ریلی برای دانش آموزان برگزار شود.

آمادگی آموزش و پرورش برای توسعه همکاری‌ها
محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموز ش و پرورش نیز در این جلسه با اعلام آمادگی کامل این بخش برای توسعه همکاری ها با راه ‌اهن گفت: آمادگی داریم تا همکاری های سازمانی جدی و جامع در بخش آموزش های ملی را پیگیری کنیم.
او ادامه داد: نگاه اموزش و پرورش به موضوع ریلی، نگاهی ملی است و معتقدیم توجه به این بخش می تواند سرنوشت ملی را تغییر دهد زیرا نگرش عمیق به بخش ریلی می تواند کشور را احیا کرده و در بخش شهروندی، انسانی و اقتصادی تغییرهایی ایجاد کند .
او با بیان اینکه باید ابعاد را به صورت ملی دید و دامنه کاری ملی ایجاد کرد افزود: کارهای بسیاری می‌توان انجام داد و فرهنگ ریلی را در کتب درسی استفاده کرد، اما با توجه به محدودیت کتب درسی، می توان در بخش های آموزش و پشتیبانی، مفاهیمی را به دانش آموزان منتقل کرد.
او با تاکید بر اینکه در این بخش نیاز به محتواهای اموزشی تصویری است گفت: اگر در شبکه ملی پشتیبانی انجام شود این فیلم ها می تواند به همه دانش اموزان کمک تحصیلی کند .
او توضیح داد: دانلود فیلم ها برای دانش اموزان بر اساس یک تفاهم با وزارت ارتباطات به زودی رایگان خواهد شد تا همه دانش‌آموزان در سراسر کشور بتوانند با این موضوعات اشنا شوند.
او تاکید کرد: معرفی راه هن به عنوان حافظ محیط زیست یکی از بحث های مهم است که باید در مقوله‌هایی مانند الودگی حمل و نقل و صرفه جویی سوخت ریلی با محتوای تصویری به دانش اموزان ارائه شود.
او با ذکر نمونه ای از انتقال مفاهیم در قالب مثال هم گفت: موضوع حل مسئله در اموزش و پرورش را می توان با مثالهایی از حوزه های عملیاتی مانند راه اهن به دانش اموزان ارائه داد، به صورت نمونه می توان به تغییر ابعاد خطوط ریلی و مکانیزم ها اشاره و در معرفی قطار و ریل، از شگفتی‌های موجود در بخش فنی، به عنوان نکات فنی استفاده کرد.
او ادامه داد : در بخش آموزش معلمان هم می توانیم برخی محتواهای ارائه شده از سوی راه آهن را به عنوان یک بسته کمک آموزشی به محتواهای اصلی الصاق کنیم.
او همچنین گفت: یکی از راه های اموزش و پرورش این است که برای امنیت اردوهای دانش اموزی، استفاده از راه اهن را مد نظر قرار دهد که در این خصوص استفاده از قطار مهم است
گفتنی است در این جلسه که با دعوت روابط عمومی راه‌آهن برگزار شد ، امانی طهرانی مدیر کل دفتر تالیف کتب درسی، امیری نیا معاون حوزه دفتر تالیف، فلاحیان رییس گروه مطالعات اجتماعی تاریخی و ملک محمودی از حوزه مطالعات جغرافیا- از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (تدوین کتب درسی) وزارت آموزش و پرورش- حضور داشتند.
همچنین در این رویداد زهرا قیومی سرپرست مرکز توسعه، آموزش و فن آوری راه آهن و صادق سکری مدیرکل روابط عمومی راه آهن نیز حضور داشتند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13043

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.