• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

برگزاری با شکوه نمایشگاه هفته دفاع مقدس در میدان راه آهن تهران، همزمان با مراسم اربعین/ نجات جان ۷۰۰ رزمنده در دوران دفاع مقدس از سوی ایثارگر گمنام راه‌آهن

  • کد خبر : 32653
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
برگزاری با شکوه نمایشگاه هفته دفاع مقدس در میدان راه آهن تهران، همزمان با مراسم اربعین/ نجات جان ۷۰۰ رزمنده در دوران دفاع مقدس از سوی ایثارگر گمنام راه‌آهن
فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن از برگزاری با شکوه نمایشگاه هفته دفاع مقدس در راه آهن تهران، همزمان با مراسم اربعین خبر داد و اظهار کرد که امسال فضای خوبی برای نمایشگاه دفاع مقدس در نظر گرفته شده که بخش آئینی و نمایش نیز به آن اضافه شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مقاومت بسیج راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ پاسدار رضا خسروی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن در مراسم گرامیداشت شهدای صنعت ریلی کشور که با عنوان «عطر عاشقی» با حضور سعید رسولی، مدیر عامل راه آهن وحاج آقا سرلک و تعدادی از خادمان مسجد مقدس جمکران و بانوان ایثارگر راه آهن ا ٢١ شهریور در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شده بود، ضمن یادآوری از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: از نظر علم نظامی، پشتیبانی از جنگ بسیار مهم است و اگر پشتیبانی خوب انجام نشود، افرادی که در جبهه ها به نبرد می پردازند با مشکل مواجه خواهند شد.

وی یادآور شد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در دوره دفاع مقدس، عملیات پشتیبانی را خوب انجام داد و توانست با حمل ۴ میلیون تن بار و انتقال بیش از ۸ میلیون رزمنده، به رقم تمامی بمباران ها و سختی‌ها، نقش آفرینی کند و از خط مقدم پشتیبانی نماید.

خسروی با اشاره به نقش آفرینی محمد اسماعیلی سزاری که راهبان راه آهن بود و به دلیل ریزش کوه و خارج شدن ریل از خط، خود را با علائم هشدار دهنده در مسیر ریل قرار داد و با آگاه سازی لکوموتیوران جان ۷۰۰ رزمنده ای را که در قطار بودند نجات داد اما جان خود را در این ایثار از دست داد، اظهار کرد: این ها ایثارگران گمنام راه آهن هستند که بسیاری آن‌ها را نمی شناسند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن با بیان اینکه راه آهن در طول دفاع مقدس با ۲۴۸ شهید، ۲۰۹ آزاده، یک هزار و ۲۴۰ جانباز، ۲۸۰ فرزند شهید و ۱۲ هزار رزمنده شاغل و غیر شاغل نقش آفرینی کرده است، افزود: خانواده بزرگ راه آهن، خانواده‌ای پر تلاش، پر کوشش و متدین‌اند و همان طور که قبلا خادمان رزمندگان بوده‎اند، اکنون نیز خادمان مردم، امام رضا (ع) و جمکران مقدس هستند.

وی اظهار کرد: عشق به امام زمان (عج) در خانواده متعهد و متدین راه آهن بسیار زیاد است و این انگیزه باعث می شود تا همچنان با پشتکار بسیار زیاد در همه شرایط به خدمت مشغول باشند.

خسروی تاکید کرد: اکنون مسیر و ریل انقلاب اسلامی برقرار است. در گام نخست موضوع انقلاب و تثبیت آن بود و امروزه در گام دوم، تمدن سازی و مقدمه سازی جهت ظهور است و کارکنان راه آهن تلاش می نمایند تا مقدمه گام دوم را فراهم سازند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن با یادآوری از اینکه اربعین امسال مصادف با هفته دفاع مقدس شده است، افزود: امسال فضای خوبی برای نمایشگاه دفاع مقدس در راه آهن تهران در نظر گرفته شده که بخش آئینی و نمایش نیز به آن اضافه شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم زیارت آل یاسین از سوی حاج احمد نیکبختیان قرائت شد و در خاتمه با حضور تعدادی از خادمان مسجد مقدس جمکران از تعدادی از خانواده های شهدا و بانوان ایثارگر و جهادگر راه آهن طی آئینی در سالن الغدیر ساختمان شهدای راه آهن تقدیر به عمل آمد.

اسامی افراد تقدیر شده شامل سرکار خانم مهدوی همسر  شهید معظم و رزمنده دفاع مقدس شاغل در امور ورزش راه آهن ، سرکار خانم عباسپور رزمنده دفاع مقدس با دوسال رزمندگی شاغل در معاونت مسافری راه آهن، سرکار خانم وقفی فاضل فرزند شهید معظم فاصل ایشان دختر شهید و نماینده خانواده معظم شهید و شاغل در امور مالی و سرکار خانم شاه بیک فرزند شهید معظم شاه بیک و نماینده خانواده معظم شهید شاه بیک و شاغل در مالی راه آهن است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32653

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.