• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

برگزاری نشست کارگروه تخصصی افزایش سهم ریلی در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 5427
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
برگزاری نشست کارگروه تخصصی افزایش سهم ریلی در بندر شهید رجایی

0 (0) برگزاری نشست کارگروه تخصصی افزایش سهم ریلی در بندر شهید رجایی با توجه به ضرورت افزایش سهم شبکه ریلی در حمل‌ونقل کالاها و کانتینرهایی که به بندر شهید رجایی وارد یا از آن خارج می‌شود ، هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌هایی بین سه مجموعه گمرک ، بندر و راه‌آهن صورت گرفت و سرانجام به […]

0
(0)

برگزاری نشست کارگروه تخصصی افزایش سهم ریلی در بندر شهید رجایی

با توجه به ضرورت افزایش سهم شبکه ریلی در حمل‌ونقل کالاها و کانتینرهایی که به بندر شهید رجایی وارد یا از آن خارج می‌شود ، هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌هایی بین سه مجموعه گمرک ، بندر و راه‌آهن صورت گرفت و سرانجام به تدوین یک برنامه اجرایی برای هر کدام از این دستگاه‌ها منجر شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، با برگزاری نخستین نشست کارگروه تخصصی افزایش سهم ریلی در بندر شهید رجایی و تدوین یک برنامه اجرایی ، قطار توسعه حمل‌ونقل ریلی در بزرگترین بندر ایران طی سال ۹۷ شتاب می‌گیرد .

این کارگروه به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری بیشتر بین سه دستگاه بندر ، گمرک و راه‌آهن در راستای تسهیل حمل ریلی کالا و کانتینر در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی برگزار شد .

در این نشست ، خسرو سرایی مدیرکل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی ، سید مرتضی علی احمدی مدیرکل بازرگانی و بازاریابی شرکت راه‌آهن ، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، علیرضا دشتانی ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهیدرجایی ، محمدرضا پورفخری مدیرکل راه‌آهن استان و جمعی دیگر معاونین و کارشناسان این سه دستگاه حضور داشتند .

مدیرکل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی هدف از برگزاری این نشست را پیگیری مصوبات جلسات سال گذشته در زمینه موضوعات عملیاتی مشترک بین سه دستگاه عنوان کرد و گفت : همچنین چالش‌های لجستیکی مربوط به ریل- بندر و راهکارهای اجرایی رفع آنها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

خسرو سرایی ابراز امیدواری کرد ، با همدلی به وجود آمده بین مدیران بخش‌های مختلف بندر ، گمرک و راه‌آهن ، در جهت پیشبرد اهداف ملی توسعه حمل‌ونقل و اهداف برنامه ششم ، هم افزایی مناسبی صورت گرفته و گام‌های بزرگی برداشته شود .

به گفته سرایی ، در این کارگروه ۱۰ تصمیم اجرایی و مهم اتخاذ شد که از جمله آنها مقرر شد ساخت و تحویل ساختمان درب خروج ریلی گمرک در بندر شهید رجایی تا پایان آذرماه ۹۷ توسط اداره کل بنادر استان هرمزگان انجام گیرد و همزمان گمرک نیز در این ساختمان به صورت شبانه روزی مستقر شود . همچنین در راستای پیاده‌سازی مانیفست ریلی ، در مرحله اول اسناد فیزیکی اطلاعات بارنامه ریلی از ابتدای خردادماه سال جاری ، حداکثر ۴۸ساعت قبل از ورود قطار به از سمت راه‌آهن به اداره کل بنادر ارائه شود .

مدیرکل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد : از دیگر تصمیمات مهم این کارگروه ، ارائه اطلاعات ریلی مورد نیاز گمرک نظیر مشخصات واگن ، شماره قطار ، وزن بار مطابق اظهارنامه و … در سامانه توزین گمرک توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی بود. همچنین مدیرکل گمرک شهید رجایی نیز نسبت به اخذ مصوبه تجمیع تشریفات گمرکی کالای ریلی تا پایان تیرماه سال جاری قول مساعد داد . قرار شد حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه ، شرکت راه‌آهن اطلاعات پایه هر واگن را به صورت استاندارد و ثابت تهیه و در اختیار گمرک قرار دهد .

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در جمع بندی این نشست طی سخنانی اظهار داشت : با توجه به ضرورت افزایش سهم شبکه ریلی در حمل‌ونقل کالاها و کانتینرهایی که به بندر شهید رجایی وارد یا از آن خارج می‌شود ، هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌هایی بین سه مجموعه گمرک ، بندر و راه‌آهن صورت گرفت و سرانجام به تدوین یک برنامه اجرایی برای هر کدام از این دستگاه‌ها منجر شد . با عملیاتی شدن تعهدات هر سه دستگاه طی نیمه نخست سال جاری ، انتظار می‌رود که سهم شبکه ریلی از حمل‌ونقل کالا شتاب بگیرد و صاحبان کالا و سایر ذینفعان بتوانند از منافع آن بهره مند شوند .

شایان ذکر است ، سایر مدیران و کارشناسان حاضر در این نشست نیز طی اظهاراتی جداگانه به بیان دیدگاه‌های مدیریتی و کارشناسی خود در خصوص مباحث مطرح شده پرداختند .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5427

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.