• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تاکید مدیر عامل راه آهن بر اخذ خط اعتباری 1.2 میلیارد یوریی از روسیه

  • کد خبر : 3491
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
تاکید مدیر عامل راه آهن بر اخذ خط اعتباری 1.2 میلیارد یوریی از روسیه

0 (0) دراجرای خط ریلی اینچه برون – گرمسار؛ تاکید مدیرعامل راه آهن بر اخذ خط اعتباری 1.2 میلیارد یوریی از روسیه به گزارش ایران اکونومیست؛ سعید محمدزاده روز دوشنبه در دیدار با استاندار گلستان با مهم قلمداد کردن این پروژه، اظهار کرد: اجرای این خط ریلی باعث ایجاد اشتغال بصورت موقت چهار ساله و […]

0
(0)
دراجرای خط ریلی اینچه برون – گرمسار؛

تاکید مدیرعامل راه آهن بر اخذ خط اعتباری 1.2 میلیارد یوریی از روسیه

به گزارش ایران اکونومیست؛ سعید محمدزاده روز دوشنبه در دیدار با استاندار گلستان با مهم قلمداد کردن این پروژه، اظهار کرد: اجرای این خط ریلی باعث ایجاد اشتغال بصورت موقت چهار ساله و دائم در منطقه خواهد شد.

براساس اعلام استانداری، مدیرعامل راه آهن ایران عنوان کرد: توسعه کامل سایت اینچه برون از طریق این اعتبار صورت می گیرد و با توافق صورت گرفته در نظر داریم خط آهن گرگان به کلاله را ذیل آن اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: ما اینچه برون را به عنوان بندر خشک و زیر مجموعه راه آهن می دانیم و مشکلی با سرمایه گذاری در این منطقه نداریم و با سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل در این منطقه قرار داد اجاره ای منعقد می شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی تصریح کرد: از هر سرمایه گذاری که در حوزه بندر خشک تمایل به همکاری داشته و از سوی استان گلستان معرفی شود ،حمایت خواهیم کرد.

محمدزاده همچنین اضافه کرد: برای تسهیل در امور مسافران با وجود مشکلات مالی، راه آهن سبز دشت به بندرگز دو خطه شد و رویکرد راه آهن تکمیل پروژه های در دست اجرا است.

بندر خشک اینچه برون در شرق گلستان در مساحت 350 هکتار و با افق ذخیره و جابجایی 36 میلیون تن بار پیش بینی شده است که می تواند تحولی بزرگ در توسعه اقتصادی منطقه و استان و ایجاد چند هزار شغل برای جوانان این مرز و بوم باشد.

استاندار گلستان نیز در این دیدار توسعه خط ریلی را در حوزه اقتصادی و توسعه مهم بیان کرد و گفت: با جدیت ایجاد مسیرهای ریلی جدید و همچنین بندر خشک اینچه برون را پیگیری می کنیم.

به گفته سید مناف هاشمی؛ یکی از مطالبات مردم و پیگیری مدیریت استان اجرا و تکمیل پروژه های ریلی است.

وی با بیان اینکه برای رفع دغدغه راه آهن در حوزه بندرخشک اینچه برون تلاش می شود، افزود: مسائل مربوط به ماده 69 در خصوص واگذاری زمین را نیز مرتفع خواهیم کرد.

استاندار گلستان اضافه کرد: از سوی دیگر رفع مشکلات تکمیل راه آهن سبز دشت به بندرگز در حال پیگیری است.

هاشمی گفت: به تمامی دستگاه های اجرایی استان اعلام شده تا در اجرای برنامه های راه آهن در بندرخشک اینچه برون همکاری کنند.

استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب گوناگون بوده و در 30 شهر و 1075 روستا زندگی می کنند.

این استان در منطقه اینچه برون با کشور ترکمنستان مرز خشکی دارد و خط آهن بین المللی ایران – ترکمنستان – قزاقستان از این نقطه عبور می کند که خود فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و کشورهای آسیای میانه است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3491

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.