• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بر خلاف برنامه ششم توسعه؛ مالیات گیری از شرکت‌های ریلی ادامه دارد

  • کد خبر : 8693
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
بر خلاف برنامه ششم توسعه؛ مالیات گیری از شرکت‌های ریلی ادامه دارد

0 (0) علی‌رغم وجود مصوبه قانونی لزوم محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر درصد برای شرکت های حمل و نقل ریلی، این نوع مالیات همچنان از آنها اخذ می شود. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از وزارت راه و شهرسازی، نورالله بیرانوند معاون برنامه ریزی راه آهن با اشاره اجرایی […]

0
(0)

علی‌رغم وجود مصوبه قانونی لزوم محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر درصد برای شرکت های حمل و نقل ریلی، این نوع مالیات همچنان از آنها اخذ می شود.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از وزارت راه و شهرسازی، نورالله بیرانوند معاون برنامه ریزی راه آهن با اشاره اجرایی نشدن بند «ب» ماده 52 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ صفر برای حمل‌ونقل ریلی گفت: بر اساس این بند مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی علاوه بر معافیت‌های مذکور در بند (12) ماده (12) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.
وی افزود: این بند از سوی قانون‌گذار با هدف ایجاد مزیت رقابتی در حمل‌ونقل ریلی نسبت به سایر شقوق حمل‌ونقل و افزایش مطلوبیت این گونه حمل‌ونقلی تدوین شده است.
او ادامه داد: با معافیت پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی هزینه تمام‌شده کاهش می‌یابد.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: اجرایی نشدن این بند و دستورالعمل‌های اجرایی آن باعث پدید آمدن مشکلاتی در صورت‌های مالی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و منجر به متضرر شدن آن‌ها می‌شود.
بیرانوند با توجه به گذشت نزدیک به دو سال از ابلاغ قانون برنامه‌ ششم توسعه به دستگاه‌های اجرایی از سازمان امور مالیاتی درخواست کرد نسبت اجرایی شدن بند «ب» ماده 52 همکاری‌های لازم را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده و بخش خصوصی نیز از طریق انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی این موضوع را پیگیری کرده است.
وی ورود معاونت حقوقی ریاست جمهوری به منظور رفع موانع پیش‌ روی اجرای این بند را مؤثر دانست.
گفتنی است، ‌ شرکت‌ها و فعالان حمل‌ونقل ریلی از طریق انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون اول رئیس‌جمهور جهت اجرای کامل بند «ب» ماده 52 قانون برنامه ششم در خصوص محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی با نرخ صفر خواسته خود را اعلام کرده‌اند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.