• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بزرگترین معروف، انگیزه بخشیدن و امید آفرینی است

  • کد خبر : 9480
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
بزرگترین معروف، انگیزه بخشیدن و امید آفرینی است

0 (0) فرمانده مرکز مقاومت بسيج راه آهن: بزرگترین معروف، انگیزه بخشیدن و امید آفرینی است فرهنگ انگیزه‌بخشی و امیدآفرینی دردل مردم، انتقاد و پیشنهادپذیری باید در همه سازمان‌های کشور از جمله راه آهن نهادینه شود. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همزمان با آغاز ماه محرم و فرارسیدن هفته احیای امر […]

0
(0)

فرمانده مرکز مقاومت بسيج راه آهن:

بزرگترین معروف، انگیزه بخشیدن و امید آفرینی است

فرهنگ انگیزه‌بخشی و امیدآفرینی دردل مردم، انتقاد و پیشنهادپذیری باید در همه سازمان‌های کشور از جمله راه آهن نهادینه شود.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همزمان با آغاز ماه محرم و فرارسیدن هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، داوود عباس زاده، مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسيج راه آهن با تاکید بر اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید از قالب‌های کهنه و نه سنتی خارج شد، افزود: سنتی بودن به خودی خود بد نیست اما در کهنگی ماندن و غفلت از استراتژی و اهداف دشمن، پذیرفتنی نیست. این قالب‌شکنی فقط نباید متکی بر بحث حجاب و مباحث اولیه دین باشد چرا که این مسائل، ابتدایی و برای همه بارز است.
وی افزود: بزرگترین معروف انگیزه‌بخشی و امیدآفرینی در دل مردم است. دشمنان نظام در پی آن هستند که نظام را بی‌برنامه و ناکارآمد نشان دهند، از این رو لازم است تا برای خنثی کردن نقشه‌های آنان کارآمد و فعال باشیم.
عباس‌زاده با بیان اینکه کشور ایران، فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و با اقتداری دارد، اضافه کرد: این فرهنگ قابلیت پیاده‌سازی در همه دنیا را دارد و برای ما زیبنده نیست که در این امر ناموفق باشیم.
وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در راستای رفتار فردی، اجتماعی و کاری پیاده و نشان‌داده‌ شود، گفت: نبایستی از انتقاد، خشمگین و از تذکر دادن، متاثر شویم چرا که امام حسین (ع) کشته معروفات است.
مشاور مدیر عامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسيج راه آهن؛ عدالت محوری، خدمت صادقانه و محبت به یکدیگر را از معروفات مهم دانست و افزود: هرچه از این مسائل فاصله بگیریم در حقیقت حسین را به مسلخ نزدیکتر کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه اگر امر به معروف در جامعه نقشی نداشته باشد، قطعاً تشکیلات موازی ایجاد و هزینه های بی‌مورد در کشور صرف می شود، اضافه کرد: پرچم امام حسین(ع) باید در طول سال برافراشته شود و اگر عیوب و ندانم کاری‌ها را بازگو نکنیم و امانت داری، رازداری ، خدمت صادقانه و بی‌منت و تکریم مردم را سرلوحه خود قرار ندهیم نمی‌توانیم مدعی ادامه راه سید الشهدا باشیم.
عباس‌زاد با انتقاد از اینکه در برخی از ادارات مبنا برکار نکردن است تا خلاف آن ثابت شود، گفت: اگر تنها کار کسانی پیش برود که در سیستم، آشنا و رابط داشته باشند و کارمندان کم فروشی کنند و کار راه نیاندازند، نمی توانند مدعی مبارزه با امریکا باشند زیرا همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند بهترین راه مبارزه با امریکا خدمت به مردم است.
وی با اشاره به اینکه نمی‎توانیم مرگ بر امریکا بگوییم اما دستمان را در مقابل این کشور دراز کنیم، افزود: خوب کار کردن، به موقع رفتن و آمدن حداقل انجام وظیفه و الفبای اسلام است و اگر خوب کار کنیم، می‌توانیم مدعی پیروی از ولایت و علوی بودن باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در دنیایی که پیشرفت ها بسرعت صورت می‌گیرد، نمی توانیم لاک‌پشتی حرکت کنیم، افزود: وقتی زمینه شکوفایی کارمندان توانمند و کارآمد را فراهم نمی‌کنیم و پا روی شانه‌های دیگران می‌گذاریم، بزرگترین منکر را انجام می‌دهیم ‌.
عباس‌زاده همچنین از راه اندازی کارگاه گروه طلایه داران معروف خبر داد و گفت: با توجه به حمایت مدیران راه‌آهن و تعامل با آنها تلاش کردیم تا در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ سازی کنیم و مسابقات فرهنگی، برنامه ها و نشست های مختلفی با استفاده از تجارب اساتید مجرب در این هفته برگزار می شود تا این واجب فراموش شده را احیا کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.