• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بزودی ۱۰ رام قطار به ناوگان مترو پایتخت اضافه می شود

  • کد خبر : 21918
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
بزودی ۱۰ رام قطار به ناوگان مترو پایتخت اضافه می شود
رئیس شورای شهر تهران با تاکید برحق مردم برای رفع کمبود‌ها، از افزودن ۱۰ رام قطار به ناوگان حمل ونقل ریلی پایتخت خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از صدا و سیما، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورا افزود: از مسئولان شهرداری تهران و مسئولان دولتی درخواست داریم در چارچوب دستور رئیس جمهور برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری که ۵ هزار دستگاه آن متعلق به تهران است و همچنین تامین ۱۳۰۰ واگن مترو پیگیری‌های خود را افزایش دهند.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) امام یازدهم شیعیان گفت: شرایط سخت و حصر امام عسکری (ع) و دو امام قبل از ایشان توسط خلفای عباسی به گونه‌ای بود که این امام برای ارتباط با جامعه شیعیان، ساختار مدنی از نمایندگان خود برای ارتباط با مردم ایجاد کردند.

محسن هاشمی با اشاره به اینکه حضرت امام عسکری (ع) با روشنگری و ارائه دانش اسلامی، در صیانت از قرآن و عقاید اسلامی در زمانه‌ای که مادیون و مخالفان وحی، حضور گسترده‌ای در جامعه داشتند؛ نقش برجسته‌ای ایفا کردند، گفت: در این حال با تحرکات نظامی و قیام‌های مسلحانه و خشونت بار برخی از فرقه‌های انشعابی از شیعه مخالفت نمودند.

محسن هاشمی ادامه داد: ماموریت بزرگ حضرت امام حسن عسکری (ع)، آماده سازی جامعه شیعه برای دوران غیبت و امامت، ولی عصر (عج) بود که در این راه با تقویت شبکه مدنی، اجتهاد در علوم اسلامی و محور قراردادن عقلانیت برای تصمیم گیری جامعه شیعه، توانستند توان حضور در شرایط غیبت را در شیعیان فراهم آورند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به طرح مسائل روز شهر تهران پرداخت و تاکید کرد: با افزایش سرمای هوا، در صورت تداوم نداشتن بارندگی شاهد افزایش آلودگی هوا و خطر‌های ناشی از آن برای سلامت جامعه هستیم که تنها راهکار آن استفاده بیشتر از سیستم حمل و نقل عمومی است.

محسن هاشمی رفع کمبود‌های ناوگان اتوبوسرانی و مترو را انتظار بحق مردم دانست و افزود: در حوزه مترو در ماه‌های آینده شاهد اضافه شدن ۱۰ رام قطار شامل ۷۰ واگن به ناوگان خواهیم بود که البته این سه قطار تنها چند درصد از نیاز مترو را تامین می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران وضعیت اتوبوسرانی را به مراتب دشوارتر برشمرد و ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی تهران، در ۱۰ سال گذشته از بیش از ۷ هزار دستگاه، به جای سی درصد افزایش مطابق برنامه، به کمتر از شش هزار دستگاه رسیده و عمر آن نیز از ۵ سال به ۱۱ سال رسیده است به نحوی که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از ۳۰۰ مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که موجب افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی گفت: این روند باعث شده است در دهه گذشته استفاده از اتوبوس توسط شهروندان حدود سی درصد کاهش یابد و از ۳.۲ میلیون به ۲.۳ میلیون سفر در روز برسد و خودرو‌های شخصی و تاکسی‌های اینترنتی کمبود اتوبوس را جبران کنند که موجب تشدید آلودگی هوا شده است.

محسن هاشمی تصریح کرد: این واقعیت که دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران را می‌پردازد، اما تاکنون یک ریال یارانه بلیت مترو پرداخت نشده و طی شش سال گذشته یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل داده نشده است، تلخ و برخلاف سیاست حمایت از محیط زیست، اقشار آسیب پذیر و اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم که با توجه به دستور مساعد رئیس جمهور و معاون اول، به سرعت اتفاق خوبی برای وضع بحرانی اتوبوسرانی تهران رخ دهد.

قلب شهر تهران ایستگاه پایش کیفی هوا ندارد

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران فاقد ایستگاه پایش کیفی هواست، تاکید کرد: مطالعات امکان‌سنجی پایش آلودگی هوا در دستور کار قرار گیرد.

سید آرش حسینی میلانی امروز در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران مبنی بر احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ گفت: فصل آلودگی هوای تهران شروع شده است و باید ترتیبات و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران فاقد ایستگاه پایش کیفی هوا است، اظهار داشت: مسئولان، احداث نشدن ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ را کمبود اعتبار می‌دانند و این در حالی است که این منطقه، کانون اصلی تولید تقاضای سفر در شهر تهران است. در این منطقه علاوه بر بازار و مراکز حکومتی، مراکز متعدد و مختلف آموزشی، درمانی و خدماتی قرار دارد که موجب افزایش تردد در این منطقه می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در دهه ۷۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در سبزه میدان وجود داشت، اما این ایستگاه در سال ۸۶ تعطیل شد.

حسینی میلانی افزود: منطقه ۱۲ ایستگاه پایش کیفی هوا ندارد و این در حالی است که این منطقه از آلوده‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود.

تاکید بر تأمین منابع مالی پایدار آتش‌نشانی و خدمات ایمنی

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نسبت به لزوم اجرای ماده ۲ مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و گرفتن بهاء خدمات ایمنی تذکر داد.
مجید فراهانی در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به لزوم اجرای مصوبات، گفت: فراهم کردن اجرای مصوبات شورا از جمله تکالیف لازم الاجراء برای کلیه سطوح اجرایی در واحد‌های اجرائی شهرداری تهران است، متاسفانه با وجود مصوبه «تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و راهکار‌های ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران» در ۳۱ مرداد ۹۵ به شماره ۱۵۱۲۹ شاهد اجرا نشدن ماده ۲ این مصوبه شورا هستیم.

وی افزود: اهمیت ایمنی در برابر حوادث و لزوم تامین تجهیزات روزآمد در خصوص آتش نشانی بر هیچ کس پوشیده نیست و تاسف آور است که با گذشت ۳ سال از تصویب این مصوبه تاکنون اجرائی نشده است.

فراهانی گفت: حال آنکه بر اساس تکلیف شورا، شهرداری می‌بایست از ابتدای سال ۱۳۹۶ “بهاء خدمات ایمنی” را محاسبه و از کلیه واحد‌های غیرمسکونی و ساختمان‌های مسکونی دوازده طبقه و بالاتر موجود وصول نموده و صددرصد آن را در اختیار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قرار دهد تا در قالب بودجه سرمایه‌ای سازمان مذکور که همه ساله به تصویب شورای اسلامی شهر تهران می‌رسد در جهت بروزرسانی تجهیزات و سایر اقدامات مقرر در این مصوبه هزینه شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: اگر آتش نشانان عزیز ما از تجهیزات روزآمد و ایمن برخوردار نیستند و در امدادرسانی با تکیه بر ازخودگذشتی و ایثارشان از زندگی من و شما در شهر حفاظت می‌کنند، ریشه اش را باید در اجرا نشدن این مصوبه و تامین نشدن منابع مالی مورد نیاز که از این محل پیش بینی شده بود، دانست.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره «لزوم اجرای ماده ۲ مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و راهکار‌های ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران و اخذ بهاء خدمات ایمنی» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم شهرداری ضمن اجراء مصوبه در بودجه سال ۹۹ خود منابع ناشی از اخذ بهاء خدمات ایمنی را در بودجه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پیش بینی نماید.

فراهانی افزود: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و همت شهردار تهران شاهد توجه بیشتر به تاب آوری تهران برای زندگی همه شهروندان عزیز و قدردانی از زحمات آتش نشانان قهرمان باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21918

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.