چمدان: قطار قزوین – رشت امروز ۱۵ اسفند ماه پس از ۱۷ سال با فرمان رئیس جمهور که به گیلان سفر کرده است به طور رسمی افتتاح شد و از دقایقی پیش سیستم فروش بلیت آن روی سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فعال شد.

بر اساس آنچه رجا در سایت فروش خود قرار داده است قیمت بلیت تهران – رشت ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان است که با ۲۲ درصد تخفیف ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رجا در حال حاضر فروش بلیت قطار تهران – رشت را برای یک هفته یعنی از ۱۶ تا ۲۳ اسفند فعال کرده است.

بر اساس جزئیات اطلاعات مسیر که در سایت رجا منتشر شده است این قطار تندرو مسیر تهران – رشت را در ۵ ساعت و ۱۰ دقیقه طی خواهد کرد.

به این ترتیب تهرانی‌ها از فردا می‌توانند با تهیه بلیت تهران – رشت مسیر شمال کشور برای رسیدن به استان گیلان را با حمل و نقل ریلی طی کنند و از مسیر زیبای این خط آهن لذت ببرند.

بلیت قطار رشت

تصویر امکان خرید اینترنتی بلیت قطار تهران – رشت 

به گزارش چمدان، راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد. این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دو شاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در منتهی الیه غرب گیلان می‌رسد.

تعداد ۹ ایستگاه شامل دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر احداث و پیش بینی شده است.