• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بهترین وسیله برای رفتن به ایستگاه قطار و فرودگاه چیست؟

  • کد خبر : 26120
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
بهترین وسیله برای رفتن به ایستگاه قطار و فرودگاه چیست؟
در این گزارش به شما بهترین وسیله برای رفتن به ایستگاه راه آهن و فرودگاه را معرفی می کنیم.
0
(0)
به گزارش ریل‌نیوز به نقل از جی پلاس،‌ همانطور که می‌دانید فرودگاه­ها و ایستگاه ­های راه آهن در مقایسه با ترمینال­های اتوبوسرانی، اغلب در فاصله­ های دورتری نسبت به مراکز شهرها ساخته می‌شوند. یکی از مهمترین دلایل این کار این است که برای ساخت و تجهیز این مکان­ها، اغلب به زمین­هایی با ابعادی بسیار وسیع نیاز است که به طور معمول در مرکز شهرها یافت نمی‌شوند. به عبارت دیگر یک فرودگاه یا ایستگاه راه آهن، باید در مکانی قرار بگیرد که بتوان بدون کوچکترین محدودیتی در آن، چند باند پروازی یا خط ریلی ایجاد کرد. از این گذشته فرودگاه­ها معمولاً باید در زمین­هایی احداث شوند که در اطراف آنها ساختمان­های بلند یا فضاهای پر دار و درخت وجود نداشته باشد. جلوگیری از ازدحام جمعیت و آلودگی صوتی نیز از جمله دیگر دلایلی که ساخت این اماکن را در حاشیه شهرها توجیه می‌کند.
در نتیجه می‌توانیم بگوییم که همین دوری مسیر، دلیل این امر است که اغلب مسافران بعد از خرید بلیط هواپیما یا قطار خود به دنبال راه بهتری برای رسیدن به موقع به فرودگاه یا ایستگاه راه آهن هستند. حال در این میان عده­ای به جهت اینکه به مسیرهای منتهی به فرودگاه یا ایستگاه قطار مبدا سفر خود مسلط نیستند، ترجیح می‌دهند تا از تاکسی­های اینترنتی کمک بگیرند. در مقابل نیز مسافران دیگری قرار دارند که رفت و آمد با این وسایل نقلیه را به هیچ عنوان مقرون به صرفه نمی‌دانند و رانندگی با خودروی شخصی را برای رسیدن به مبدا سفرشان ارجح می‌دانند. در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که هر دوی این روش­ها معایب و مزایایی دارد که جهت ساده کردن انتخاب شما، آنها را با هم در ادامه مطلب “بهترین وسیله رفتن به ایستگاه قطار و فرودگاه چیست؟” بررسی می‌کنیم. با قاصدک ۲۴ همراه باشید.

بهترین راه برای رفتن به ایستگاه راه آهن

به طور معمول کسانی که سفر خود را با خرید یک بلیط قطارآغاز می‌کنند، برنامه بلند مدتی برای مسافرتشان ندارند. به عبارت دیگر ممکن است مسافری با تهیه یک بلیط هواپیمای خارجی،حتی یک ماهی را هم در سفر به سر ببرد اما معمولاً کسی که قطار را برای سفر خود انتخاب کرده، یک سفر چند روزه را در برنامه خود قرار داده است. از این رو می‌توانیم بگوییم که رفتن به ایستگاه قطار با تاکسی یا خودروی شخصی او با احتساب هزینه­ های پارک اتومبیل در پارکینگ، تقریباً تا یک اندازه برایش هزینه بر می‌دارد. البته باید بگوییم که برخی از ایستگاه­های قطار به ویژه ایستگاه­هایی که در شهرهای کوچکتر بنا شده­اند ممکن است به پارکینگ مجهز نباشند. از این رو اگر مسافری بخواهد که با خودروی شخصی خود به ایستگاه برود در نهایت محل مناسبی را برای پارک و نگهداری از اتومبیل خود پیدا نمی‌کند. بر این اساس، توصیه ما به شما این است که اگر تصمیم دارید با خرید بلیط قطار  به روش ریلی به مسافرت بروید، قبل از اینکه انتخاب کنید که با تاکسی به ایستگاه بروید و یا اینکه با خودروی شخصی خود تا مبدا سفرتان رانندگی کنید، با ایستگاه قطار مربوطه تماس حاصل نمایید تا از جزئیات پارکینگ ایستگاه و هزینه ­های پارک خودرو در آن به ازای هر شبانه روز مطلع گردید.

بهترین راه برای رفتن به فرودگاه

مسیرهای منتهی به فرودگاه­ها در هر شهر، اغلب دارای ترافیک بیشتری نسبت به مسیرهای دسترسی به ایستگاه­های راه آهن بوده و شلوغ­تر هستند. بنابراین اگر حوصله رانندگی ندارید و البته اگر مایل هستید تا حتماً به موقع به پرواز خود برسید، بهتر است تا از تاکسی­های اینترنتی استفاده نمایید. اما فراموش نکنید که کرایه این تاکسی­ها به هیچ عنوان ارزان نیست و تقریباً با هزینه پارک خودروی شما در پارکینگ فرودگاه به اندازه دو یا سه روز برابری می‌کند. با این اوصاف می‌توان گفت که اگر شما بار زیادی در اختیار دارید یا اینکه سفر کوتاه مدتی را تجربه می‌کنید، شاید بهتر باشد که با خودروی شخصی خود به فرودگاه بروید و اتومبیل خود را تا پایان زمان سفر در پارکینگ شبانه روزی آن پارک نمایید. در این صورت در هر زمان که به فرودگاه مبدا بازگردید می‌توانید در سریعترین زمان ممکن به خودروی خود دسترسی پیدا کرده و راه خانه را در پیش بگیرید.

جالب است بدانید بر اساس آخرین اطلاعات موجود، پارکینگ فرودگاه ­های تهران به طور معمول تا یک هفته پذیرای خودروی شما هستند. با این حال اگر فرودگاه مبدا سفر شما در شهر تهران قرار ندارد و یا اینکه زمان سفر شما بیشتر از این مدت زمان، به طول می‌انجامد بهتر است قبل از بار زدن چمدان­های خود درون اتومبیلتان، با اطلاعات فرودگاه تماس حاصل نموده و از آخرین جزئیات و هزینه­ های این کار مطلع شوید.

فراموش نکنید که اگر سفر طولانی مدتی را پیش رو داشته باشید هزینه پارک خودروی شما در پارکینگ فرودگاه ممکن است حتی با قیمت بلیط هواپیما شما برابری کند. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است یک تاکسی اینترنتی را کرایه کرده و با آن به فرودگاه مبدا خود بروید. اگر هم که زمان زیادی تا پرواز در اختیار ندارید و از این گذشته، از شناخت مناسبی نیز نسبت به خیابان­های اطراف فرودگاه برخوردار نیستید،توصیه می‌کنیم که به هیج عنوان ریسک نکرده و باز هم از تاکسی های اینترنتی کمک بگیرید.

در حالت سوم هم اگر که برای سفر خود یک بلیط اتوبوس را خریداری کرده­ اید، می‌توانید از مترو یا تاکسی برای رفتن به پایانه­ های اتوبوسرانی استفاده نمایید و بهتر است خود را با بردن خودروی شخصی به دردسر نیاندازید. در پایان یادآور می‌شویم که انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را می‌توانید از وب سایت قاصدک ۲۴ خریداری نمایید. شما همچنین در این مجموعه قادر خواهید بود تا با خرید اینترنتی بیمه مسافرتی، سفرتان را بیمه کرده و حتی هتل مورد نظر خود را در سراسر ایران رزرو نمایید. شایان ذکر است برای سهولت در امر خرید خود و همچنین دسترسی ساده­تر به کلیه خدمات مسافرتی قاصدک ۲۴، می‌توانید از اپلیکیشن این مجموعه نیز استفاده نمایید.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26120

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.