• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل- میانه در موعد مقرر

  • کد خبر : 27261
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل- میانه در موعد مقرر
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای پیشرفت و آغاز کلیه طرح‌های و پروژه‌های کشور تا پایان سال برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه صورت گرفته است و مطمئنأ تا پایان سال در این پروژه‌ها شاهد مشکلاتی اعم از کمبود بودجه نخواهیم بود.
0
(0)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محمدباقر نوبخت در بازدید میدانی از ایستگاه راه آهن اردبیل اظهار کرد: راه آهن اردبیل یکی از پروژه‌های مهم منطقه است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه در زمان مقرر شده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی موجود ناشی از تحریم‌ها و رکود کرونایی، سازمان برنامه و بودجه کشور برای پروژه‌های اولویت‌دار بودجه اختصاص داده که پروژه راه آهن اردبیل- میانه در رأس پروژه‌های اولویت‌دار کشور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تا به امروز بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در پروژه ریلی اردبیل هزینه شده که با توجه به اهمیت‌ راه آهن اردبیل برای مردم منطقه، در طول سه سال گذشته با اختصاص بودجه‌های قابل توجه، این پروژه سرعت و شتاب گرفته است.

وی بیان کرد: اخیرا تخصیص حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل مورد بررسی قرار گرفت که در آینده نزدیک این بودجه به پروژه اختصاص خواهد یافت.

نوبخت ادامه داد: راه آهن اردبیل یکی از کم‌نظیرترین خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص در بخش ابنیه و تأسیسات می‌باشد و در خط ریل آهن اردبیل ۲۰۴ کیلومتر تونل وجود دارد که در این پروژه، مرتفع‌ترین پل کشور و حتی خاورمیانه در حال ساخت و تکمیل است.

وی تشریح کرد: بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی که در سفر اخیر ریاست جمهور به استان اردبیل برای پروژه راه آهن اردبیل اختصاص یافت تا پایان سال به شکل کامل پرداخت خواهد شد و پیشرفت پروژه به صورت مستمر و روزانه به شکل مانیتوری بررسی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: در صورتی که پیشرفت و بهره‌برداری پروژه راه آهن اردبیل- میانه با تأخیر مواجه شود قطعا با مشکلات مالی همراه نخواهد بود و در سفر دوم رییس جمهور به استان اردبیل به نسبت سفر اول، اختصاص بودجه برای استان ۵ برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از عموم دست‌اندرکاران پروژه بزرگ راه آهن اردبیل تقاضا دارم در صورتی که کوچک‌ترین تاخیری در این پروژه رخ داد، موضوع را در سطح استان اردبیل رسانه‌ای کرده و آن‌ را مطالبه نمایند.

نوبخت گفت: برای پیشرفت و آغاز کلیه طرح‌های و پروژه‌های کشور تا پایان سال برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه صورت گرفته است و مطمئنأ تا پایان سال در این پروژه‌ها شاهد مشکلاتی اعم از کمبود بودجه نخواهیم بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27261

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.