• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

بهره‌برداری از فاز اول بندر خشک آپرین در سال ۹۸/ رشد ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در شش‌ماهه اول سال ۹۷

  • کد خبر : 10947
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
بهره‌برداری از فاز اول بندر خشک آپرین در سال ۹۸/ رشد ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در شش‌ماهه اول سال ۹۷

0 (0) قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن در پاسخ به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: بهره‌برداری از فاز اول بندر خشک آپرین در سال ۹۸/ رشد ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در شش‌ماهه اول سال ۹۷ قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن از افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول بندر خشک آپرین در سال آینده خبر داد و گفت: […]

0
(0)

قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن در پاسخ به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

بهره‌برداری از فاز اول بندر خشک آپرین در سال ۹۸/ رشد ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در شش‌ماهه اول سال ۹۷

حسین عاشوریقائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن از افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول بندر خشک آپرین در سال آینده خبر داد و گفت: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در توسعه مراکز لجستیک از عزم جدی برخوردار است و عملیات اجرایی بندر خشک آپرین به‌عنوان یکی از مراکز مهم لجستیک کشور با سرعت در دست اقدام قرار دارد.

حسین عاشوری قائم مدیرعامل شرکت راه‌آهن در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری راه‌آهن در حوزه لجستیک و پایانه‌های حمل‌ونقل ترکیبی اظهار داشت: بحث لجستیک و راه‌اندازی و توسعه مراکز لجستیک طی چند سال اخیر در وزارت راه و شهرسازی همواره به‌عنوان یکی از موضوعات اصلی مورد توجه وزیر راه و شهرسازی و شورایعالی هماهنگی ترابری کشور قرار داشته است.

 وی افزود: شرکت راه‌آهن ذیل همین مسئله موضوع لجستیک، راه‌اندازی پارک‌های لجستیک و حمل‌ونقل ترکیبی را مورد توجه قرار داده است و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی با سرعت در دست پیگیری قرار دارد.

عاشوری همچنین به روند توسعه بندر خشک آپرین به‌عنوان یکی از مراکز لجستیک مهم کشور اشاره کرد و گفت: توسعه بندر خشک و احداث پایانه‌ حمل‌ونقل ترکیبی آپرین با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و سوئیسی طی سال‌های اخیر شروع شده است که امیدواریم در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: بندر خشک آپرین در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر تهران واقع در منطقه اسلام‌شهر با وسعت ۷۰۰ هکتار قرار دارد و پس از مراحل تصویب و آماده‌سازی محل حدود ۱۰ سال پیش این منطقه تحویل راه‌آهن شد.

به گفته عاشوری این بندر خشک محل تقاطع خطوط ریلی شمال به جنوب و  شرق به غرب کشور و همچنین اتصال به شریان‌های اصلی جاده‌ای کشور شامل اتوبان تهران-ساوه، جاده قدیم ساوه و اتصال به اتوبان آزادگان و کمربندی تهران از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه است.

وی با اشاره به اهداف تعیین این محل به‌عنوان پایانه تخلیه و بارگیری بیان داشت: انتقال بخش عمده‌ای از کالا توسط راه‌آهن و امکان حمل‌ونقل ترکیبی، ارائه خدمات گمرکی، تجمیع و باز توزیع کالا در قالب بندر خشک و کاهش هزینه‌های تمام‌شده حمل کالا از دیگر اهداف انتخاب این مکان به شمار می‌رود.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به مزایای ایجاد بندر خشک آپرین بیان داشت: تسهیل و تسریع انتقال کالا از بنادر به تهران به وسیله راه‌آهن از مزایای این بندر است که با توجه به قطارهای روزانه برنامه ریزی شده از مبدأ بندر شهید رجایی به تهران، کانتینرها در کمتر از ۶۰ ساعت به ایستگاه آپرین وارد و آماده تخلیه می‌شوند.

عاشوری افزود: همچنین کاهش چشمگیر مصرف سوخت در حمل‌ونقل ریلی نیز در مقایسه با روش جاری که توسط کامیون‌ها انجام می‌شود، از دیگر مزایای آن است. حضور گمرک در بندر خشک و انتقال عملیات ترخیص و سایر سیستم‌ها مورد نیاز صاحبان کالا از بندرعباس به آپرین، کاهش چشمگیر ترافیک معابر شهری تهران، کاهش اثرات مخرب آلودگی هوا و آلودگی صوتی در سلامت شهروندان تهران و کاهش چشمگیر تصادفات و حوادث ناشی از تردد وسایل نقلیه عمومی باری از دیگر مزایای این بندر خشک به شمار می‌رود.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن از رشد ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی کالا و رشد ۱۱ درصدی صادرات در شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: یکی از اقدامات شرکت راه‌آهن طی ماه‌های گذشته برگزاری جلسات هماهنگی با واردکنندگان و صاحبان کالا و حضور گسترده در بجابجایی غلات بوده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.