• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بهسازی خط راه‌آهن شرق بدون مسدودی خط و توقف وسایل نقلیه ریلی

  • کد خبر : 8320
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
بهسازی خط راه‌آهن شرق بدون مسدودی خط و توقف وسایل نقلیه ریلی

0 (0) بهسازی خط راه‌آهن شرق بدون مسدودی خط و توقف وسایل نقلیه ریلی تین‌نیوز |  برای اولین‌ بار در کشور پروژه بهسازی خط در مناطق ماسه‌گیر اداره‌کل راه‌آهن شرق واقع در بلاک تل حمید – شهید منتظر قائم بدون مسدودی خط و توقف وسایل نقلیه ریلی در حال انجام است. به گزارش تین‌نیوز و […]

0
(0)

بهسازی خط راه‌آهن شرق بدون مسدودی خط و توقف وسایل نقلیه ریلی

بهسازی خط راه‌آهن شرق بدون مسدودی خط و توقف وسایل نقلیه ریلی
تین‌نیوز | 

برای اولین‌ بار در کشور پروژه بهسازی خط در مناطق ماسه‌گیر اداره‌کل راه‌آهن شرق واقع در بلاک تل حمید – شهید منتظر قائم بدون مسدودی خط و توقف وسایل نقلیه ریلی در حال انجام است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن شرق، مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر از اسفندماه سال ۹۶ آغازشده است و هدف از اجرای آن بهبود کیفیت روسازی خط و همچنین کاهش توقف و افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری و باری در این محور است.

حسن ماسوری ادامه داد: عملیات بهسازی خط در راه‌آهن معمولا با ماشین سرند انجام می‌شود که با این روش روزانه نیاز به مسدودی خط در حدود شش ساعت هست اما با توجه به محدودیت اخذ مسدودی جهت اجرای این پروژه برای اولین‌بار در راه‌آهن جمهوری اسلامی عملیات تعویض تراورس با ماشین‌آلات جاده‌ای جدید که در اداره‌کل راه‌آهن شرق طراحی شده است به‌جای ماشین‌آلات مکانیزه ریلی در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر یک اکیپ کاری به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هست که با توجه به شرایط خاص منطقه به‌ویژه گرمای شدید هوا و طوفان‌های ماسه‌ای و همچنین با توجه به ترافیک بالای مسیر امکان بستن مسیر ریلی وجود نداشت درنتیجه از این روش ابتکاری توسط کارشناسان اداره‌کل راه‌آهن شرق بدون بستن خط و توقف قطارها، استفاده‌شده که امکان ادامه سیر قطارها در محدوده عملیات را فراهم نموده و از این نظر صرفه اقتصادی قابل‌توجهی را همراه دارد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملیات اجرایی این پروژه تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.