• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بودجه 98 چه اثری بر حمل سوخت در شبکه ریلی دارد؟

  • کد خبر : 13464
  • ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
بودجه 98 چه اثری بر حمل سوخت در شبکه ریلی دارد؟

0 (0) بودجه 98 چه اثری بر حمل سوخت در شبکه ریلی دارد؟ اگر دولت به هر علتی از قبیل مشکلات و مسائل مبتلابه خود به بخش ریلی کم توجهی می‌کند، مجلس باید به این بخش به شکلی جدی نگاه کند. اگرچه منابع رسمی از افزایش 1.3 درصدی بودجه بخش ریلی در پیوست‌های لایحه بودجه […]

0
(0)

بودجه 98 چه اثری بر حمل سوخت در شبکه ریلی دارد؟

اگر دولت به هر علتی از قبیل مشکلات و مسائل مبتلابه خود به بخش ریلی کم توجهی می‌کند، مجلس باید به این بخش به شکلی جدی نگاه کند.

اگرچه منابع رسمی از افزایش 1.3 درصدی بودجه بخش ریلی در پیوست‌های لایحه بودجه 98 و افزایش ۲۱.۸ درصدی درآمدهای گمرکی نسبت به سال جاری و همچنین کاهش 46 درصدی بودجه در طرح بهسازی ناوگان شبکه ریلی خبر داده‌اند، برخی از کارشناسان ریلی بر اساس نرخ تورم و نوسانات ارزی، معتقدند که این بودجه نسبت به سنوات گذشته هیچ افزایشی نداشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رییس کارگروه تخصصی واگن‌های مخزندار انجمن صنفی شرکت‌های ریلی در این باره و در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: کاهش بودجه ریلی، قطعا تاثیر مخربی در توسعه این صنعت خواهد داشت؛ چراکه کشور در حوزه ریلی چه در بخش مسافری و چه در بخش باری از برنامه‌های توسعه و از آرمان‌های مسئولان بلندپایه نظام که بارها در سخنان خود توصیف کرده اند، عقب است.

مدیرعامل شرکت توسعه حمل‌ونقل ریلی پارسیان ادامه داد: اثر محرز این کاهش بودجه این است که نه تنها عقب‌ماندگی‌ها در بخش ریلی تل‌انبار می‌شود بلکه اقداماتی را هم که در سال‌های آینده باید انجام می‌دادیم به حداقل خواهند رسید.

ناصر بختیاری اضافه کرد: بنابراین عقب‌ماندگی حمل‌ونقل ریلی از بخش جاده‌ای و از سایر شقوق حمل‌ونقل با شکاف بیشتری صورت خواهد گرفت و این شکاف باعث کاهش توجه‌ها به توسعه صنعت ریلی خواهد شد که این روند به نفع کشور نیست.

بختیاری تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های ریل، ایمنی بالای آن است چراکه وقتی باری را به ویژه در ناوگان مخزن‌دار ریلی حمل می‌کنید، این بار در جاده به سه تریلی حمل سوخت تبدیل می‌شود.

رییس کارگروه تخصصی واگن‌های مخزن‌دار انجمن صنفی ریلی توضیح داد: کافی است فکر کنید که متاثر از فضای کنونی اقتصاد و با این کاهش‌های هرساله بودجه اگر حدود 5هزار واگن مخزندار بارگیری نشود و یا با کندی بارگیری شوند، این تعداد برای تبدیل به کامیون مخزن‌دار شده در عدد 3 ضرب می‌شوند و به این ترتیب فقط برحسب وظیفه‌ای که بر دوش ناوگان مخزن‌دار ریلی است، چه کشتارها و آمار وحشتناک تصادفات جاده‌ای را خواهیم داشت خدا می‌داند.

بختیاری اضافه کرد: حال اینکه حمل کالا در راه‌آهن برای صاحب کالا هم امنیت خاطر بیشتری را به ارمغان می‌آورد، بماند.

او افزود: بنابراین پیشنهاد بنده این است که اگر دولت به هر علتی از قبیل مشکلات و مسائل مبتلابه خود به بخش ریلی کم توجهی می‌کند، مجلس باید به این بخش به شکلی جدی نگاه کند.

بختیاری تاکید کرد: چراکه در صورت عدم توجه، نمايندگان محترم چطور می‌خواهند این‌همه مشکلاتی که در اثر توجه نکردن به ریل به وجود می‌آید را در مقابل مردم و در پیشگاه خدا پاسخ دهند در حالی‌که می‌توان در بودجه به شکل دیگری نگاه کرد و سهم بخش ریلی را بیشتر کرد.

زهرا ایرانشاهی، خبرنگار

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13464

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.