• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

بیرجند تا ۴ سال دیگر به راه‌آهن متصل می شود

  • کد خبر : 19318
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
بیرجند تا ۴ سال دیگر به راه‌آهن متصل می شود
پروژه اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی گناباد و شبکه سراسری راه آهن تا چهار سال آینده با مشارکت بخش خصوصی به سرانجام می رسد.
0
(0)

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:
بیرجند تا ۴ سال دیگر به راه‌آهن متصل می شود

پروژه اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی گناباد و شبکه سراسری راه آهن تا چهار سال آینده با مشارکت بخش خصوصی به سرانجام می رسد.

به گزارش «خراسان» این خبر را استاندار خراسان جنوبی در نشست با خبرنگاران اعلام کرد و گفت: یک شنبه گذشته هیئت دولت مصوبه بسیار خوبی برای استان خراسان جنوبی داشت که مربوط به احداث راه آهن و اتصال مرکز استان به شبکه ریلی بود.
«محمد صادق معتمدیان»  با اشاره به هدف‌گذاری استان در این باره از چند سال‌ قبل این نکته را یاد آور شد که هدف این بود ، بیرجند به عنوان مرکز استان به صورت میان مدت و در زمان بندی مشخص به نزدیک‌ترین ایستگاه راه آهن منطقه متصل شود و برای این کار، ایستگاه یونسی گناباد مد نظر قرار گرفت.  او از پیگیری در هدف‌گذاری راه آهن خراسان جنوبی خبر داد و اظهارکرد که پروژه، ابتدااز طریق وزیر راه و شهرسازی و با برگزاری جلسات پیگیری شد که یکی از مطالبات اصلی راه آهن، اتصال بیرجند به یونسی بود و مراحل مطالعه و مناقصه آن هم انجام شد.
بنا به گفته وی در مرحله اول قطعه ۳۲ کیلومتری از بیرجند شروع می‌شود که مدیر عامل شرکت زیرساخت بر اساس آخرین مذاکره  هفته آینده را برای مرحله نهایی تعیین پیمانکار مشخص کرده است.
 استاندار خراسان جنوبی با ابراز امیدواری برای تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی احداث راه آهن در چند هفته آینده گفت: بیش از ۹۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی برای این پروژه تعیین شده است که انتظار می‌رود در کمتر از دو سال به اتمام برسد. وی اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی را دیگر هدف دنبال شده در موضوع راه آهن خراسان جنوبی مطرح کرد و افزود: این مهم در قالب پروژه بزرگ تر در مدل جدید اجرایی خواهد شد.
او همچنین تشکیل کنسرسیومی از پنج شرکت بزرگ فعال در کشور را هم مطرح و اظهار کرد که بر اساس مصوبه روز یک‌شنبه گذشته دولت، وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت اجازه دارد قرارداد مشارکتی را با این کنسرسیوم منعقد کند که در برنامه زمان بندی شده چهار ساله مسیر بیرجند به یونسی به طول ۲۷۱ کیلومتر مطالعه، طراحی، تامین مالی و اجرا شود. معتمدیان، برآورد اجرای کل پروژه را چهار هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار امیدواری کرد که بعد از چهار سال با کمک منابع مالی دولت و تلاش شرکت‌های کنسرسیومی سوت قطار در استان به صدا درآید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19318

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.