• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بیشترین پروژه های مرتبط با راه کشور در حال اجرا در خراسان رضوی است 

  • کد خبر : 18094
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
بیشترین پروژه های مرتبط با راه کشور در حال اجرا در خراسان رضوی است 

0 (0) وزیر راه و شهرسازی : بیشترین پروژه های مرتبط با راه کشور در حال اجرا در خراسان رضوی است  مشهد- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اینک بیشترین پروژه های آزادراهی، بزرگراهی و راه آهن کشور در استان خراسان رضوی در حال اجراست و پیشرفت عملیات اجرایی آنها نیز مناسب است. محمد […]

0
(0)

وزیر راه و شهرسازی :

بیشترین پروژه های مرتبط با راه کشور در حال اجرا در خراسان رضوی است 

مشهد- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اینک بیشترین پروژه های آزادراهی، بزرگراهی و راه آهن کشور در استان خراسان رضوی در حال اجراست و پیشرفت عملیات اجرایی آنها نیز مناسب است.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح رسمی پروژه ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست شهرستان فریمان در خراسان رضوی افزود: روشن نگهداشتن مشعل سازندگی و توسعه زیرساخت‌ها در وزارت راه و شهرسازی یک اصل پابرجاست گر چه منابع مالی همواره دچار نقصان است اما تلاش می‌کنیم به هر طریق توسعه زیرساخت‌ها را تداوم ببخشیم.

وی ادامه داد: حمل و نقل همواره باعث شکوفایی است و وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند سهم خود را در فراهم کردن شرایط توسعه کشور ادا کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دو پروژه‌ای که امروز عملیات ساخت آنها آغاز شد شامل بخشی از محورهای ارتباطی تربت حیدریه – زاوه و مشهد – فریمان همواره جز مواردی بوده است که برای بهسازی و رفع ایراداتشان تقاضا وجود داشت زیرا ترافیک در این دو محور زیاد و عرض جاده‌ها کم است.

اسلامی افزود: تاکنون ساخت ۵۰ کیلومتر از محور ترانزیتی مشهد – فریمان- تایباد – دوغارون انجام شده و تنها ساخت ۱۰ کیلومتر از آن تا تپه سلام باقی مانده است.

وی ادامه داد: با تکمیل ساخت راه آهن خواف – هرات که مسیر ترانزیتی ایران به افغانستان است و تکمیل ساخت محور ارتباطی تربت حیدریه – خواف و به ویژه شهر فرودگاهی مشهد که هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است یک مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزیت برای شمال شرق کشور و منطقه غرب آسیا به وجود می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از طریق تکمیل ساخت پروژه‌های مزبور قادر خواهیم بود برخی از بازارهای از دست رفته کشور در مرزهای شرقی و شمال شرقی را احیاء کنیم و با ایجاد تسهیلاتی که می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند این بخش اقتصادی که در مبادلات تجاری مؤثر است را به ثمر برسانیم تا خراسان رضوی نقش خود را به عنوان بزرگترین مرکز ترانزیتی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب ایفاء کند.

به گزارش ایرنا در این مراسم پروژه ملی ساماندهی و احداث پلهای بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست فریمان به بهره برداری رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این پل‌ها گفت: پروژه ملی ساماندهی و احداث پلهای بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست به طول کلی ۹.۵ کیلومتر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: بخش عمده‌ای از پروژه یاد شده احداث دو پل بزرگ شامل پل بزرگ فلزی با دهانه ۵۰ متری روگذر راه آهن تقاطع سنگ بست در محور مشهد- فریمان و پل بزرگ و خاص با دو دهانه ۲۵ متری و دو دهانه ۱۳ متری بر روی رودخانه سنگ بست است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه بزرگ ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست در قالب دو قرارداد از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بعد از این مراسم برای بازدید از چند طرح و تأسیسات مرزی دوغارون در مرز افغانستان به شهرستانهای تربت حیدریه، تایباد و خواف سفر می‌کند.

سنگ بست دهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی است.

شهرستان فریمان در ۶۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.