• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تأمین واگن برای ۱۰ کلانشهر کشور در قرارداد ایران و چین منعقد شده است

  • کد خبر : 32273
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
تأمین واگن برای ۱۰ کلانشهر کشور در قرارداد ایران و چین منعقد شده است
شهردار تهران گفت: تأمین واگن برای 10 کلانشهر کشور با پیشنهاد خود ما (شهرداران) در قرارداد بین ایران و چین منعقد شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از آریا، پیروز حناچی دیروز در حاشیه بازدید و بهره برداری از طرح‌های منطقه ۱۸ تهران درباره اینکه طرح‌هایی مانند بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی کودکان حکیم تا انتهای مدیریت فعلی شهری تأمین منابع مالی شده است یا خیر افزود: تا قبل از طرح حکیم، طرحی که شهرداری به طور مستقیم در آن درگیر شده باشد، در این مقیاس کمتر داشتیم و این تجربه مثبت را قانونمند نکردیم.
وی گفت: اکنون نتیجه این همکاری این خواهد بود که ان شاء الله این موضوع را به شورای شهر ببریم و به فرآیندی تبدیل کنیم که اگر خیرینی پیدا شدند در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی خواستند از این اقدامات انجام بدهند، ما چگونه می‌توانیم به طور قانونی به آن‌ها کمک کنیم که این کار خیلی کار بزرگی است.
شهردار تهران همچنین درباره اینکه در قرارداد بین ایران و چین به تأمین واگن برای ۱۰ کلانشهر کشور اشاره شده است آیا شما از این موضوع باخبر هستید افزود: این موضوع به پیشنهاد خود ما بود و موقعی که جلسات مقدماتی طی می‌شد نظرات دستگاه‌ها را می‌خواستند و ما این موضوع را پیشنهاد دادیم.
وی گفت: البته ما پیش از این نیز این کار را انجام می‌دادیم و قبل از این نیز همکاری چینی‌ها را در توسعه خط مترو تهران داشتیم و عمدتا در بخش تجهیزات و واگن‌ها ما با همدیگر همکاری‌های گسترده‌ای داریم و برای ۱۰ کلانشهر کشور که شبکه حمل و نقل ریلی و شهری در آن‌ها وجود دارد این بند برای حمایت از آن آمده است.

استقبال شهردار از پیشنهاد ساخت مشارکتی بیمارستان در تهران
شهردار تهران از پیشنهاد ساخت مشارکتی بیمارستان در تهران استقبال کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی در تهران بیمارستان جدید عمومی و دولتی ساخته نشده و تهران از این جهت فقیر است.
پیروز حناچی دیروز در مراسم بازدید و بهره برداری از طرح‌های منطقه ۱۸، به بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی طبی کودکان حکیم ۲ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این دوره چندین بیمارستان مانند بیمارستان کودکان حکیم ۲ و بیمارستان شریعتی ۲ در بزرگراه همت و … به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: اکنون این بیمارستان (کودکان حکیم ۲) بدون در نظر گرفتن تجهیزات، حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که خبر خوشی برای مردم است و امیدواریم بزودی به بهره برداری برسد.
شهردار تهران افزود: این اعتقاد ماست که شهرداری اگر نگاه اجتماعی به مسایل نداشته باشد، خیلی از چالش‌ها و مسایل یا حل نمی‌شود یا هزینه‌های بسیار زیادی را تحمیل می‌کند، در صورتی که اگر با نگاه اجتماعی به آن‌ها نظر کنیم اتفاقی می‌افتد که در حالت عادی نمی‌توانست به نتیجه برسد.
وی از پیشنهاد ساخت مشارکتی بیمارستان از سوی خیرین و شهرداری استقبال کرد و گفت: این موضوع باید در شورای شهر تهران مطرح و به برنامه تبدیل شود که خیران اگر بخواهند در زمینه ساخت بیمارستان فعالیت کنند، شهرداری هم اقدامات و حیطه وظایفش مشخص باشد.
آقای حناچی ادامه داد: البته وظیفه شهرداری ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان نیست، اما اقدام در این حوزه ارایه خدمات بهتر و بیشتر به مردم است، بنابراین سعی کردیم در این حیطه نه فقط مانع نباشیم بلکه کمک کننده هم باشیم بطوری که به بهانه بیمارستان از خط سه مترو خط انشعابی گرفتیم تا خدمات بیشتری به کل منطقه ۱۸ داده شود.
وی به توسعه مترو در منطقه ۱۸ اشاره کرد و گفت: برای بیمارستان طبی کودکان، از بخش جنوبی خط سه انشعاب گرفته شد و از این طریق خدمات بیشتری به منطقه خواهد داد، ایستگاه‌ها هم بهتر است در نزدیکترین محل‌های تجمع و مراجعه کنندگان باشد.
شهردار تهران با اشاره به آیه‌ای در قرآن کریم درباره اهمیت و آثار کار خیر افزود: همه کسانی که بانی این کار (ساخت بیمارستان طبی کودکان) شدند باید تبریک و خدا قوت گفت، چه کار خیری بالاتر از اینکه در یکی از محروم‌ترین مناطق تهران برای کودکان بیمار بیمارستان ساخته شود.
وی با بیان اینکه ما باید این تجربه را به یک جریان مهم تبدیل کنیم گفت: خیران در ساخت بیمارستان هم باید بتوانند مانند مدرسه سازی فعالیت کنند و وظایف شهرداری هم تعریف شود و به صورت قانونی در این بخش کمک‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32273

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.