• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تاکید وزیر راه بر لزوم خودکفایی در ساخت واگن‌های مسافری

  • کد خبر : 31785
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
تاکید وزیر راه بر لزوم خودکفایی در ساخت واگن‌های مسافری
وزیر راه و شهرسازی گفت: در تولید ناوگان‌ باری خودکفا شدیم و باید بتوانیم به‌زودی جشن خودکفایی تولید واگن‌های مسافری را برگزار کنیم که بتوانیم صنعت خودکفا و قابل رقابت با سایر سازندگان در جهان داشته باشیم.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز، محمد اسلامی امروز در مراسم افتتاح ۱۰۵ پروژه ریلی در چندین استان کشور، افزود: پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسند هر یک دستاورد بزرگی است که نیازمند برگزاری مراسم ویژه بود تا به آن افتخار کنیم.

وی گفت: اگر این پروژه‌ها نبود همچنان برای بخشی از آنها به بیگانگان وابسته بودیم، این درحالی است که آنها ما را از دستیابی به این تجهیزات محروم می‌کردند، اما توانستیم با توان داخلی در تولید تجهیزات ریلی به موفقیت برسیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: باید زیربناهای حمل و نقلی کشور از جمله ریلی را توسعه و از محل بهره‌برداری آنها بتوانیم درآمدهای ملی و اقتصاد کشور را گسترش دهیم.

اسلامی تاکید کرد: امروز در شرایطی جشن دهه فجر را برگزار می‌کنیم که همه ترفندهای دشمنان با حضور حداکثری مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب شکست خورده و می‌توانیم گام‌های مستحکم‌تری در توسعه برداریم.

وی گفت: پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد به توسعه ایمن و گسترش سیر و حرکت پرسرعت‌تر قطارها و همچنین اتصال شبکه ریلی به مراکز بار کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: اگر راه‌آهن اقتصادی نباشد، رشد و نمو نخواهد داشت، توسعه خطوط و افزایش بازدهی و کاهش قیمت تمام شده کالا به ادامه رشد راه‌آهن کمک می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه ما در تولید ناوگان‌های باری خودکفا شده‌ایم، تصریح‌کرد: باید به‌زودی جشن خودکفایی تولید واگن‌های مسافری را برگزار کنیم که بتوانیم صنعت خودکفا و قابل رقابت با سایر سازندگان در جهان داشته باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31785

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.