• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تاکید وزیر نفت برای همکاری با حوزه ریلی / ایجاد ظرفیت پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار به سرمایه گذاران از محل صرفه جویی سوخت

  • کد خبر : 14280
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
تاکید وزیر نفت برای همکاری با حوزه ریلی / ایجاد ظرفیت پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار به سرمایه گذاران از محل صرفه جویی سوخت

0 (0) مدیر عامل شرکت بهینه سازی سوخت تاکید کرد: تاکید وزیر نفت برای همکاری با حوزه ریلی / ایجاد ظرفیت پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار به سرمایه گذاران از محل صرفه جویی سوخت وزیر نفت و مجموعه این وزارت خانه بر همکاری با حوزه ریلی تاکید و آن را موجب رضایت مندی در جامعه می‌دانند […]

0
(0)

مدیر عامل شرکت بهینه سازی سوخت تاکید کرد:

تاکید وزیر نفت برای همکاری با حوزه ریلی / ایجاد ظرفیت پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار به سرمایه گذاران از محل صرفه جویی سوخت

وزیر نفت و مجموعه این وزارت خانه بر همکاری با حوزه ریلی تاکید و آن را موجب رضایت مندی در جامعه می‌دانند . 
به گزارش روابط عمومی راه اهن جمهوری اسلامی ایران، محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در بازدید از ایستگاه راه آهن تهران با اعلام این مطلب افزود: اقدامات بسیار خوبی در این ایستگاه انجام شده است و نظم و انضباط و رضایت مندی موجود در فعالیت های راه آهن موجب امیدواری به همکاری فی مابین نفت و صنعت ریلی می شود. 
وی با تاکید بر اینکه این مجموعه تلاش می کند تا حداکثر کمک را به مجموعه راه آهن داشته باشد ، اضافه کرد: همگرایی میان راه اهن و شرکت بهینه سازی سوخت بسیار قابل توجه است و سقف بالاترین قرارداد ما با راه آهن ۷ میلیارد دلار است . 
دلاویز در مورد پرداخت سرمایه به راه آهن ، گفت: پرداخت سرمایه به راه آهن شرایطی دارد که در این زمینه اقداماتی در راه آهن انجام شده، که نیازمند رفع برخی از اشکالات است و به محض رفع این اشکالات و اصلاح آن ، پرداخت انجام می شود ، که امیدواریم این اقدام تا پایان امسال انجام شود.

۱۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ریلی 
 ساسان کاظمی نژاد مدیر حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت هم با اشاره به قراردادهای بخش ریلی با این شرکت برای استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مصوب شورای اقتصاد گفت: از طریق راه آهن سرمایه گذارانی به مجموعه بهینه سازی سوخت به عنوان نماینده وزارت نفت معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه از زمان بازدید گذشته از راه آهن و پس از گذشت ۳ ماه توانسته ایم مصوبه هیات مدیره شرکت بهینه سازی سوخت را اخذ کنیم ، افزود: بیش از ۳۰۰ واگن در راستای سرمایه گذاری و اجرای ماده ۱۲ دریافت شده است و درحال حاضر در شرف انعقاد قرارداد ۹۲۵ واگن هستیم. 
وی با اشاره به اینکه مصوب هیات مدیره برای این واگن ها کسب شده است، اضافه کرد: ارزش این مصوبه حدود ۱۱۰ میلیون دلار است .
او با اشاره به ظرفیت ۷.۵ میلیارد دلاری این طرح ، گفت: همواره از همکاران خود در راه آهن خواسته ایم که تلاش بیشتری برای استفاده از این ظرفیت که از سوی شورای اقتصاد تصویب شده است ، داشته باشند. 
وی با اشاره به اینکه زمان استفاده از این ظرفیت کوتاه و تا سال ۱۴۰۲ است ، گفت: باید تکلیف این ۷.۵ میلیارد مشخص شود و از اصحاب رسانه و مدیران راه آهن می خواهم با اطلاع رسانی در این زمینه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این حوزه تشویق کنند . 
کاظمی نژاد با تاکید بر اینکه دولت و وزارت نفت مکلف شده است که بازپرداخت سرمایه گذاری در صورت تحقق صرفه جویی را انجام دهد ، افزود: طرح های راه آهن زود بازده و سریع است و سرمایه گذاران با ریسک بسیار کم می توانند در این زمینه فعالیت کنند .

اولین سرمایه گذاری برای واگن های مسافری 
مدیر حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت با اشاره به اینکه قبل از پایان امسال اولین صورت عملکرد صرفه جویی اولین سرمایه گذار ۲۰۰ واگن لبه بلند باری راه آهن بررسی و امیدواریم بتوانم بازپرداخت آن را بپردازیم ، اضافه کرد : در این صورت بخشی از سرمایه گذاری شرکت راه اهن حمل و نقل که سرمایه گذار این طرح است بازپرداخت می شود. 
او با اشاره به آخرین قرار داد پیشنهاد شده به این شرکت در قالب ماده ۱۲ گفت: قراردادی در حوزه واگن های مسافری در شرف بررسی است که اولین قرارداد در این زمینه به شمار می‌رود و فکر می کنم که قبل از پایان سال مصوبه شرکت بهینه سازی سوخت را در این زمینه دریافت کنیم . 
وی با اشاره به اینکه این قرارداد شروعی برای سرمایه گذاری در واگن های مسافری است ، افزود: از این ظرفیت نه تنها برای افزایش تعداد واگن ها، بلکه برای ارتقای لکوموتیو، زیر ساخت و واگن های مسافری می توان بهره برداری کرد .

کمک به حمل و نقل ریلی کمک به اقتصاد کشور 
با تاکید بر اینکه این شرکت ارتباط بسیار خوبی با پروژه های ریلی برقرار کرده است ، گفت: اعتقاد داریم که کمک به حمل و نقل ریلی کمک به اقتصاد کشور است . 
مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به اینکه چهره راه اهن هرروز بهتر از دیروز شده و خدمات بهتری را به مردم کشور ارائه می‌دهد گفت: تلاش و مدیریت مناسب و دگرگونیهای انجام شده در ایستگاه راه آهن تهران بسیار مطلوب است . 
وی افزود: اقدامات انجام شده نشان می دهد که کادر مدیریتی و دست اندرکاران راه آهن در راستای تکریم به مسافرین و هموطنان کشور خدمات بسیار مناسبی را انجام داده است.
کاظمی نژاد با اشاره به اینکه قشر متوسط و ضعیف جامعه در زمره بیشترین مصرف کنندگان خدمات ریلی قرار دارند ، اضافه کرد : بعنوان یک شهروند ایرانی احساس بسیار مطلوبی نسبت به این خدمات انجام شده دارم. 
وی تاکید کرد: کاهش حجم بار از جاده و انتقال آن به ریل ، امنیت را برای مردم کشورمان به بار آورده و مانع از خسارات جانی و مالی می شود

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.