• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

تبصره TOD درآمدی پایدار برای توسعه خطوط مترو/ تحقق این موضوع در متمم بودجه شهرداری

  • کد خبر : 25924
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
تبصره TOD  درآمدی پایدار برای توسعه خطوط مترو/ تحقق این موضوع در متمم بودجه شهرداری
علی امام با بیان این که در فرآیند تصویب متمم بودجه 98 شهرداری تهران، تخصیص تبصره TOD به عنوان درآمد ی پايدار برای توسعه خطوط مترو محقق شد، عنوان كرد: بر اساس این مصوبه تمام درآمدهای حاصل از صدور پروانه برای زمین های اطراف ایستگاه های مترو و بی آر تی باید برای توسعه حمل و نقل عمومی انبوه بر توسط شهرداری تهران هزینه شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیر عامل این شرکت با اشاره به تخصیص تبصره TOD در فرآیند تصویب متمم بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران برای توسعه خطوط مترو خاطرنشان کرد: این تبصره یک ظرفیت ویژه و درآمدی پایدار برای توسعه خطوط مترو است.

او گفت: با توجه به این که شهروندان برای ساخت و ساز باید نسبت به دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند، آن دسته از منابع مالی که از صدور پروانه حاصل می شود در صورتی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه های مترو و بی آر تی باشد باید برای توسعه حمل و نقل عمومی انبوه بر با تاکید بر سهم بالای مترو توسط شهرداری تهران هزینه شود.

امام با تاکید بر این که محوریت این تبصره « توسعه حمل و نقل با محوریت شهر» است، عنوان کرد: پیش بینی می شود هر سال از محل این تبصره مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان به صورت متغیر و متناسب با شرایط، علاوه بر منابع مصوب در بودجه برای توسعه خطوط محقق شود.
او تاکید کرد: انتظار ما تخصیص این مبلغ برای سال جاری است اما شرایط بد اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمدهای شهرداری، بر عدد حاصل از این درآمد و نیز زمان تخصیص آن اثرگذار است.

او با اشاره به این که تحقق این موضوع در تعامل و همکاری معاونت شهرسازی شهرداری تهران و شرکت مترو صورت می گیرد، گفت: هر چند که این مبلغ در سال گذشته به دلیل در نظر نگرفتن این ردیف در جداول بودجه اجرایی نشد اما با تصویب متمم بودجه در بهمن ۹۸ موفق شدیم برای اولین مرتبه ردیف منابع حاصل از TOD را وارد بودجه کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان گفت: امیدواریم بر اساس درآمدهای واقعی، تخصیص های لازم برای توسعه خطوط از محل این تبصره انجام شود زیرا تحقق موارد مذکور یکی از راه های بهینه جهت ایجاد درآمد پایدار برای توسعه خطوط مترو در سال های آتی است.

گفتنی است تصویب تبصره TOD به معنی پرداخت وجه اضافه از سوی شهروندان نمی باشد و صرفا شهرداری منابع حاصل از صدور پروانه ساختمانی شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه های مترو و بی آر تی را برای توسعه حمل و نقل عمومی انبوه بر اختصاص می دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.