• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تجربه‌اندوزی از وقایع نوروز ۹۸ برای خدمت‌ رسانی بهتر

  • کد خبر : 16378
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
تجربه‌اندوزی از وقایع نوروز ۹۸ برای خدمت‌ رسانی بهتر

0 (0) قائم مقام راه‌آهن در جلسه ستاد نوروزی تاکید کرد: تجربه‌اندوزی از وقایع نوروز ۹۸ برای خدمت‌ رسانی بهتر قائم‌مقام راه‌آهن با تأکید بر اینکه وجود تحریم‌ها و کمبود منابع دلیل قابل قبولی برای کاهش خدمت‌رسانی در راه‌آهن نیست، گفت: تجربه نوروز سال ۹۸، بهترین نمونه برای تجربه‌اندوزی و انجام اصلاحاتی است که باید […]

0
(0)

قائم مقام راه‌آهن در جلسه ستاد نوروزی تاکید کرد:

تجربه‌اندوزی از وقایع نوروز ۹۸ برای خدمت‌ رسانی بهتر
قائم‌مقام راه‌آهن با تأکید بر اینکه وجود تحریم‌ها و کمبود منابع دلیل قابل قبولی برای کاهش خدمت‌رسانی در راه‌آهن نیست، گفت: تجربه نوروز سال ۹۸، بهترین نمونه برای تجربه‌اندوزی و انجام اصلاحاتی است که باید برای آمادگی در مقابل شرایط بحرانی و ارائه خدمت‌رسانی بهتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی سال ۹۸ که با حضور اعضای ستاد برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی قطارهای نوروزی، مدیران مناطق (به شکل ویدئو کنفرانس) و برخی از مدیران شرکتهای حمل و نقلی خصوصی برگزار شد، با اشاره به اینکه هرکس باید در حوزه خود بهترین عملکرد را داشته باشد، افزود: جلسات ستاد نوروزی برای تحلیل عملکرد نوروز ۹۸ تا رفع مشکلات مربوطه ادامه خواهد داشت و در شرح وظایف واحدها برای آمادگی در ایام خاص و شرایط بحرانی بازنگری خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه ثبت خاطرات خوش در ذهن هر یک از مسافران از جمله مسافران خردسال می‌تواند بر توسعه آینده راه‌آهن تأثیرگذار باشد ،اظهار داشت: بررسی و استفاده از تجارب دیگر کشورها در تعطیلات طولانی و بکارگیری روش‌های نوین می تواند به بهبود نحوه خدمت‌رسانی در ایام نوروزی منجر شود.
وی خاطرنشان کرد: در این ایام لازم است که با توجه به بالا بودن تقاضای سفر، اقدامات متفاوتی انجام و خاطره خوشی در ذهن مسافران ایجاد کرد.
عاشوری ادامه داد: انجام اقدامات مختلف فرهنگی از جمله برگزاری مسابقات داخل قطار، دادن هدایا به کودکان، آذین‌بندی، گل‌آرایی، راه‌اندازی غرفه بازی، برپایی غرفه نقاشی و خاطره‌نویسی و اجرای موسیقی سنتی در داخل ایستگاه ها و … از جمله اقدامات راه آهن در سال جاری برای دوچندان کردن خاطره سفر برای خانواده‌ها بود.

جمع‌بندی اقدامات نوروزی

در این جلسه موضوعاتی چون عملکرد واحدها و جمع‌بندی اقدامات نوروزی، اقدامات انجام‌ شده در قطارها و ایستگاه‌های ریلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد‌هایی برای اقدامات پیش رو در سال ۹۸ مطرح شد.
همچنین گزارشی پیرامون اقدامات انجام شده در ایام نوروز ارائه شد که انجام ۲۶۰۰ بازدید به صورت سرزده از قطارهای مسافری در مبادی حرکت و ۱۰۰ نوبت بازدید در حین سیر، استقبال از مسافرین با گل و شیرینی در ۳۳ ایستگاه، نورپردازی و اجرای موسیقی سنتی زنده در ۳۲ نوبت در ایستگاه‌های مختلف، راه‌اندازی ۱۹ غرفه بازی کودکان و برپایی غرفه نقاشی و خاطره نویسی در ۱۹ ایستگاه، ایجاد جایگاه و استند عکس در ۱۸ ایستگاه، دعوت از ائمه جمعه برای پاسخ به سؤالات شرعی و ایجاد غرفه سلامت از جمله این اقدامات بوده است.

تشریح اقدامات انجام‌شده در مناطق سیل‌زده

از سوی دیگر در این جلسه اقدامات انجام‌شده در مناطق سیل‌زده تشریح شد.
اقداماتی چون تشکیل کمیته بحران و آماده‌باش در ستاد و مناطق راه‌آهن، حضور مدیرعامل ، قائم مقام ، معاونین مدیرعامل و مدیران کل در مناطق سیل‌زده، آماده‌سازی تجهیزات ریلی و ماشین آلات و استقرار در این مناطق، اعلام شرایط ویژه، اعزام تیم‌های فنی و تخصصی، جابجایی رایگان مسافران از مناطق سیل زده، هماهنگی با معاون وزیر کشور و ریاست سازمان مدیریت بحران کشور، اسکان موقت آسیب دیدگان، از جمله اقداماتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

همچنین تشکیل قطار امداد، انتقال کمک های راه آهن و کمک های مردمی به مناطق سیل زده و انتقال مسافرین و خودروهای آسیب دیده گردشگران نوروزی، استرداد ۱۰۰ درصد بهای بلیت مسافران قطارهای لغو شده از دیگر اقداماتی بود که در هنگام وقوع سیل از سوی راه‌آهن صورت گرفت.

همراهی با بخش خصوصی

در این جلسه همچنین قائم‌مقام راه‌آهن از خدمات بخش خصوصی در این ایام قدردانی و گفت: هم‌افزایی راه‌آهن و بخش خصوصی با یکدیگر، افزایش و بهبود بیشتر خدمت‌رسانی در جابجایی بار و مسافر را به همراه داشته و سطح آن را ارتقا می‌بخشد.
وی افزود: بخش خصوصی و راه‌آهن مکمل یکدیگر و یک خانواده هستند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.