• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تحقق آرزوی ملی در قطار شهری بهارستان

  • کد خبر : 24315
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
تحقق آرزوی ملی در قطار شهری بهارستان
نخستین بار در کشور، محموله ریل ملی از نوع پرسرعت تولید مهندسان جوان شرکت ذوب آهن اصفهان تحویل پیمانکار شرکت عمران بهارستان برای بکارگیری در مترو شهر جدید بهارستان شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران بهارستان، قرارداد تامین ریل ملی ذوب آهن برای اجرای در طرح کلان قطار شهری بهارستان دو ماه پیش به میزان سه هزار تن به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال منعقد شد و اکنون مرحله نخست آن شامل ۳۵۰ تن طبق تعهد قرارداد تحویل پیمانکار شده تا برای نخستین بار ریل ملی ۱۸ متری ویژه مترو، در ریل گذاری قطار شهری بهارستان به کارگرفته می شود.

قطار شهری بهارستان ادامه خط یک متروی کلانشهر اصفهان است که اسفند سال ۹۰ کلید خورد و اکنون برای نخستین بار در کشور از ریل تولید ملی در اجرای این پروژه مهم استفاده می شود.

زیر سازی و ابنیه این طرح کلان شهری  با ۱۴ و یک دهم کیلومتر در دو قطعه الف و ب شامل سه ایستگاه سپاهان شهر، راه آهن و بهارستان  در دست اجراست که قطعه الف با چهار وهفت دهم  کیلومتر مسیر ایستگاه صفه تا راه آهن و قطعه ب با ۹ و چهار دهم کیلومتر ایستگاه راه آهن  را به شهر جدید بهارستان متصل می کند.

چهار وهفت دهم کیلومتراز ایستگاه صفه تا راه آهن در قطعه الف بصورت زیرگذر و گالری و چهار ونیم کیلومتر از ۹ و چهاردهم کیلومتر قطعه ب  از مسیر قلعه شور تا راه آهن  به صورت روگذر و بقیه به صورت زیرگذر و اجرای گالری  احداث شده است.

این پروژه شامل زیرسازی، روسازی، احداث ایستگاه ها، تامین تاسیسات، تجهیزات و بهره برداری در مجموع ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تاکنون دوکیلومتر از مسیر بهارستان تا قلعه شور با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی ریل گذاری شده است.

درمجموع پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی و ابنیه فنی (احداث گالری) قطار شهری بهارستان به ۷۵ درصد رسیده است.

متروی بهارستان با در اختیار قرار دادن ۸ رام قطار امکان جابجایی شهروندان بهارستانی را به اصفهان و بالعکس را فراهم می کند.

پیش بینی می شود قطار شهری بهارستان تا سال ۱۴۰۰ بر روی ریل ملی حرکت  و رفاه شهری را برای سرعت در انتقال مسافران درون وبرون شهری  فراهم کند.

۱۴۰ نیروی متخصص با اتکا به توان داخلی در اجرای قطار شهری بهارستان بی وقفه تلاش می کنند تا با سرعت بخشی در روند اجرای این طرح کلان شهری  بتوانند سال ۱۴۰۰ قطار شهری بهارستان را به حرکت درآورند.

تکمیل مترو بهارستان نقش مهمی در ارتقای جایگاه سکونتی و جذب سرمایه گذار در این شهر جدید دارد.

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید که شهریور امسال به مناسبت هفته دولت به شهر بهارستان سفر کرده بود در جمع اصحاب رسانه گفت: در کشور در مجموع ۱۲۴ کیلومتر مترو از شهرهای جدید به سمت شهرهای مادر در حال اجراست که بهارستان دومین شهر فعال در این زمینه است به نوعی که پس از تکمیل متروی هشتگرد، تمرکز مجموعه ما متوجه شهر بهارستان است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.