• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تحویل ۶ کراس آور متروی قم تا پایان سال/ تأمین کل پابندهای مترو قم از تولیدات داخلی

  • کد خبر : 31972
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
تحویل ۶ کراس آور متروی قم تا پایان سال/ تأمین کل پابندهای مترو قم از تولیدات داخلی
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تحویل 6 کراس آور متروی قم تا پایان سال از طی شدن تمامی آزمایشات و دریافت استانداردهای بین‌المللی تجهیزات داخلی متروی قم خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، منصور درویشی با تأکید بر اهمیت در نظر داشتن استانداردها در استفاده از تولیدات داخلی، اظهار داشت: تأکید ما در استفاده از تولیدات داخلی درنظر داشتن رعایت آیین‌نامه‌ها و استاندارهای بین‌المللی است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: طبق قراردادهای اولیه برای برخی از تجهیزات سازنده خارجی پیش‌بینی‌شده بود و در ادامه با توجه به توانمندی‌های داخلی با وجود تحریم‌ها به تولیدکننده ایرانی روی آوردیم و همان استانداردهای بین‌المللی و معتبر و حتی بالاتر را مطالبه کرده‌ایم.

درویشی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ایرانی تجهیزات قطار شهری فرآیند تست و بازرسی را حتی سخت‌گیرانه تر از کشورهای خارجی طی کرده‌اند، تأکید کرد: تا پایان سال ۶ کراس آوری که برای مسیر قطار شهری قم نیاز داریم تحویل گرفته می‌شود و ساخت سوزن‌ها هم پیگیری خواهد شد.

وی بابیان اینکه پابند مورد استفاده در پروژه نیز خارجی پیش‌بینی‌شده بود که در راستای حمایت از تولید داخل این قطعات هم از تولیدکنندگان توانمند ایرانی تأمین‌شده است، تأکید کرد: پابندهای موردنیاز متروی قم توسط شرکت پیکو در چارچوب استانداردهای معتبر و باکیفیت‌تر از چیزی که پیش‌بینی‌شده بود در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: این شرکت سابقه تولید پابند برای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مترو اصفهان را داشته است اما در متروی قم برای اولین بار توانستیم کل پابندهای موردنیاز را توسط یک شرکت داخلی تأمین کنیم.

درویشی تأکید کرد: این پابندها چه در آزمایشگاه مستقر در کارخانه پیکو و چه در آزمایشگاه‌های دانشگاه شریف و رازی و آزمایشگاه‌های معتبری که تائیدیه سازمان ملی استاندارد را دارند، بررسی شده و مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.