• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

تداوم توسعه زیرساخت ریلی کشور

  • کد خبر : 25092
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
تداوم توسعه زیرساخت ریلی کشور
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: در نگاه توسعه ای اگر بخواهیم توسعه ریلی کشور را با چند شاخص بسنجیم، میتوانیم به اتصال برخی مراکز استان ها و تداوم توسعه ریلی کشور که به صورت برنامه های مدون در دست اجرا هستند، اشاره کنیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل ازاقتصادآنلاین ؛ عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: سایر پروژه هایی که هدف آنها، اتصال مراکز استان ها نبوده بلکه هدف آنها، تسهیل و تکمیل کریدورهای ریلی که در برخی موارد، کریدورهای ترانزیتی تلقی می شوند و هم تسهیلات درون شبکه ای و هم تسهیلات بین المللی را درپی دارند نیز در برنامه ها قرار گرفته اند.

وی افزود: پس از پنج پروژه ای که در سه سال گذشته به صورت متمرکز اجرا شده است، یعنی اتصال مراکز استان های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و تبریز، استان های دیگری از جمله کردستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل نیز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته اند و کار بر روی این محورها پیگیری می شود و امیدواریم در زمان بندی مناسبی به شبکه ریلی کشور متصل شوند.

خطیبی تصریح کرد: در ارتباط با کریدورها، پروژه مهم و تاثیرگذار راه آهن چابهار-زاهدان وجود دارد که خوشبختانه با اختصاص منابع پایدار به آن که از محل منابع صندوق توسعه ملی استفاده می شود، وضعیت اجرایی آن روز به روز بهتر می شود.

وی اضافه کرد: طول این مسیر، ۶۱۰ کیلومتر بوده و جزء اولین پروژه های ریلی کشور محسوب می شود و در صورت ساخت، شرق کشور را متحول و ارتباطات ترانزیتی ما با کشورهای همسایه را تقویت می کند و اثرگذار است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: پروژه رشت به انزلی و رشت به آستارا در ادامه کریدور شمال به جنوب است و فعالیت های اجرایی درخصوص آن صورت گرفته است. امیدواریم این پروژه که در ادامه راه آهن قزوین-رشت است و دریای خلیج فارس را به دریای خزر متصل می کند به ثمر برسد.

خطیبی بیان کرد: این موارد، مهم ترین پروژه هایی هستند که در شبکه ریلی کشور در دست احداث هستند و بر روی آنها کار می شود و برای پروژه های دیگری نیز برنامه های اجرایی درنظر گرفته شده است. طول پروژه های دردست ساخت، حدود ۳۴۰۰ کیلومتر است و علاوه بر آن جدود ۵۴۰۰ کیلومتر دیگر نیز جزء برنامه های توسعه بوده و در دست مطالعه هستند اما هنوز کار اجرایی شروع نشده است.

وی درخصوص حمایت دولت و نهادهای مرتبط گفت: این امر که در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در سه سال گذشته به بهره برداری رسیده است، نتیجه حمایت ها و برنامه ریزی هایی است که وجود داشته است و به وسیله آن، پروژه های نیمه تمام به صورت متمرکز و هدفمند به بهره برداری رسیده اند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25092

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.