• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تدوین سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی با همکاری سه وزارتخانه

  • کد خبر : 31941
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
تدوین سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی با همکاری سه وزارتخانه
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی بین وزارت راه،‌ وزارت صمت و وزارت نفت در حال تدوین است و در یک هفته به تصویب می‌رسد.
0
(0)

سعید رسولی امروز در هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشت: امسال ۵۲ شرکت از خانواده بزرگ راه‌آهن در هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی حضور دارند و با دست پرتر نسبت به نمایشگاه هفتم حاضر شده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت راه‌آهن با عزم و اراده در حمایت از تولید داخل و با راه‌اندازی سامانه جامع رونق و جهش تولید بیش از ۴۰۰۰ قطعه که توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، در این سامانه بارگذاری کرده است و در اختیار عموم مصرف‌کنندگان قرار داده است.

وی تأکید کرد: قطعاتی که در آن فهرست درج شده است، ثبت سفارش خارجی نمی‌شوند.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: در آن سامانه ۱۴۰۰ قطعه که هنوز وارداتی است با مشخصات کامل بارگذاری شد و در اختیار عموم صنعتگران و دانش بنیان‌ها قرار گرفته است. ما از تولید داخل شدن قطعات حمایت معنوی می‌کنیم و فراخوان جهاد خودکفایی ریلی داریم.

رسولی گفت: از سال گذشته تاکنون چندین قطعه ریلی دیگر داخلی سازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید داخل جلسه‌ای با معاون وزیر صمت داشتم و موضوع تهیه یک بسته حمایتی،‌ عملیاتی و واقعی با استفاده از منابع داخلی کشور در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: با تکیه بر توان داخل، سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی بین شرکت راه‌آهن (وزارت راه)، وزارت صمت و وزارت نفت در حال تدوین است و در یک هفته با مسؤولیت معاونان سه وزاتخانه نهایی شده و به تصویب می‌رسد.

رسولی بیان کرد: حمایت قاطع راه‌آهن برای خودکفایی در صنعت ریلی امروز محسوس است، کارگروه‌های جهادی تشکیل شده است و فهرست مسائل اولویت‌دار را در دستورکار قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: نمایشگاه نباید محل دید و بازدید باشد بلکه باید محلی برای قرارداد اجرایی و تفاهم‌نامه‌ها باشد.

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: در نمایشگاه امسال مراسم تحویل یک دستگاه ریل‌باکس به شرکت بهره‌بردار داریم، همچنین چندین نمونه تفاهم‌نامه ساخت واگن در داخل با سفارش شرکت‌های ریلی امضا می‌شود.

رسولی گفت: امسال برای اولین بار تفاهم‌نامه بین شرکت راه‌آهن و بورس کالا داشتیم که اقدامی ارزنده است.

منبع: فارس

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.