• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ترانزیت ریلی کالا بین ایران و ترکیه دو برابر می شود

  • کد خبر : 954
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

0 (0) ترانزیت ریلی کالا بین ایران و ترکیه دو برابر می شود براساس تفاهم نامه ای بین مدیر کل راه آهن آذربایجان و مدیر کل ناحیه پنج مالاتیای ترکیه، ترانزیت ریلی کالا بین دو کشور دوبرابر می شود. این تفاهم نامه سه شنبه شب در پایان سی و هفتمین نشست مشترک مدیران راه آهن […]

0
(0)

ترانزیت ریلی کالا بین ایران و ترکیه دو برابر می شود

براساس تفاهم نامه ای بین مدیر کل راه آهن آذربایجان و مدیر کل ناحیه پنج مالاتیای ترکیه، ترانزیت ریلی کالا بین دو کشور دوبرابر می شود. این تفاهم نامه سه شنبه شب در پایان سی و هفتمین نشست مشترک مدیران راه آهن آذربایجان و مالاتیای ترکیه در تبریز به منظور بررسی راهکارهای تسهیل و روان سازی حمل و نقل ریلی و توسعه همکاری ها بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به امضا رسید.

مدیرکل راه آهن آذربایجان پس از امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه در زمان حاضر حجم ترانزیت بار بین دو کشور 500هزار تن در سال است، گفت: قصد داریم با سوق دادن حمل کالا از مرزهای بازرگان و سرو به ناوگان ریلی، حجم ترانزیت موجود را به یک میلیون تن در سال برسانیم.

به گزارش ایرنا، شاپور ارصلانی با اشاره به مزایای حمل و نقل ریلی از نظر کاهش هزینه و امنیت بیشتر، گفت: با توجه به نزدیک شدن به رویداد تبریز 2018 درصدد راه اندازی مجدد قطار تبریز – وان هستیم که مقرر شده با تامین امنیت لازم از طرف کشور ترکیه این قطار در آینده نزدیک فعال شود.

مدیرکل ناحیه 5 مالاتیای ترکیه هم با اشاره به پیشینه همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: در سفر دو هفته قبل رئیس جمهوری ترکیه به ایران بر افزایش همکاری ها تاکید شد و ما هم در این راستا سعی می کنیم حجم ترانزیت کالا را افزایش داده و زمینه مسافرت های ریلی گردشگران را فراهم کنیم.

اوزیر اولکر اظهار کرد: مشکلات جدید در زمینه عملی شدن توافقات وجود ندارد و مشکلات جزیی هم قابل حل است. سی و ششمین جلسه مرزی مدیران راه آهن ایران و ترکیه (اداره کل راه آهن آذربایجان – ناحیه 5مالاتیا) در روزهای پایانی ماه گذشته در شهر مالاتیای ترکیه برگزار شد. راه آهن ترکیه زیر نظر وزارت حمل و نقل و ارتباطات این کشور اداره می شود که بر ۷ مدیریت منطقه ای و ۷ پایانه بندری- ریلی نظارت می کند.

هفت مدیریت منطقه ای راه آهن ترکیه عبارتند از: مدیریت منطقه یک حیدرپاشای استانبول، مدیریت منطقه ۲ آنکارا، مدیریت منطقه ۳ ازمیر، مدیریت منطقه ۴ سیواس، مدیریت منطقه ۵ مالاتیا، مدیریت منطقه ۶ آدانا و مدیریت منطقه ۷ آفیون راه آهن آذربایجان هم یکی از نواحی چهارده گانه راه آهن ایران است که محورهای تبریز-تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز-جلفا و تبریز-رازی که شامل ۲۸ ایستگاه با ۴۷۱ کیلومتر خط اصلی و ۵۰۰ کیلومتر خط فرعی است، محدوده این ناحیه را در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل تشکیل می دهد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. با سلام
    با تشکر از خبر درج شده ، لیکن بخشهایی انتهایی گزارش دارای اشتباهاتی است که لطفا با مراجعه و تماس با روابط عمومی راه آهن آذربایجان نسبت به اصلاح آن اقدام فرمایید
    ارصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان