• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ترانزیت کالا از اروپا به آسیای میانه به 21 روز کاهش می یابد / مذاکره با راه آهن کشورهای منطقه

  • کد خبر : 9901
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۷:۳۲
ترانزیت کالا از اروپا به آسیای میانه به 21 روز کاهش می یابد / مذاکره با راه آهن کشورهای منطقه

0 (0) ترانزیت کالا از اروپا به آسیای میانه به 21 روز کاهش می یابد تهران – ایرنا – مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن گفت: بهره برداری از خط آهن قزوین – رشت در کریدور شمال – جنوب، حمل و ترانزیت کالا از اروپا به کشورهای آسیای میانه را از […]

0
(0)

ترانزیت کالا از اروپا به آسیای میانه به 21 روز کاهش می یابد

تهران – ایرنا – مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن گفت: بهره برداری از خط آهن قزوین – رشت در کریدور شمال – جنوب، حمل و ترانزیت کالا از اروپا به کشورهای آسیای میانه را از 45 روز به 21 روز کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مصطفی معینی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ساخت و تکمیل دو پروژه ملی خط آهن قزوین – رشت به طول 285 کیلومتر (خط اصلی و فرعی) و مسیر ریلی مراغه – ارومیه به طول 185 کیلومتر برعهده این شرکت بود و امیدواریم هر دو پروژه بزودی به بهره برداری برسد.
معینی درباره خط آهن قزوین – رشت اظهار داشت: 40 درصد این مسیر ریلی بین قزوین – رشت در منطقه کوهستانی واقع شده و عملیات ساخت این مسیر را بسیار سخت کرده بود.
وی افزود: 10 درصد این خط آهن در مسیر تپه های ماهوری و 50 درصد دیگر در مسیر دشت واقع شده است و متخصصان ایرانی موفق شدند تمام این مسیر را با رعایت استانداردهای بین المللی آماده کنند.

 100 کیلومتر از محور جنوب بازسازی شد
معینی با بیان اینکه با انجام تعمیر و نگهداری 11 ناحیه راه آهن متخصصان این شرکت نقش مهمی در تامین امنیت سیر و کاهش سوانح ریلی کشور دارند، افزود: در مجموع خطوط ریلی کشور به 17 ناحیه راه آهن تقسیم شده و سرویس و نگهداری 11 ناحیه آن با بیش از 6 هزار پرسنل بر عهده این شرکت فنی و مهندسی است.
این مقام مسئول درباره خط آهن محور جنوب و اهمیت آن اظهار داشت: این مسیر ریلی که از تهران آغاز و پس از گذر از اراک – درود – اندیمشک به اهواز منتهی می شود، قدیمی ترین مسیر ریلی کشور است و پس از 70 سال قدمت، 100 کیلومتر این مسیر صعب العبور توسط این شرکت بازسازی شده که در آن 80 تونل به طول 40 کیلومتر و 40 دستگاه پل به طول 10 کیلومتر وجود داشته است.
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن بیان کرد: به علت افزایش حمل بار و مسافر در شبکه، این شرکت اکنون ساخت 500 کیلومتر خط دوم شبکه ریلی کشور را بر عهده دارد که ساخت خط دوم اندیمشک – اهواز به طول 140 کیلومتر در دست اقدام است و تا نیمه دوم امسال به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، خط آهن اهواز – سربندر به طول 110 کیلومتر اکنون زیر بار ترافیک رفته است.
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن اظهار داشت: این شرکت ساخت چند پروژه ریلی 3 و 4 خطه را بر عهده دارد که خط آهن میبد – زرین در منطقه مرکزی، مسیر ریلی اردکان – یزد، اصفهان – یزد و چادرملو بخشی این پروژه های 3 و 4 خطه است که در انتقال ذخایر معدنی منطقه مرکزی کشور به کارخانه های فولادسازی نقش مهمی را ایفا می کنند.

 بازسازی متروی تهران کرج پس از 18 سال
وی گفت: پس از 18 سال شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) موفق به بازسازی خط مترو تهران – کرج شد تا همچنان قطارهای مترو بتوانند با اطمینان بیشتری مسافران را بین تهران – کرج و گلشهر جابجا کنند و به علت محدودیت های زیادی که در این مسیر داشتیم عملیات بازسازی آن شب ها انجام می شد.
معینی گفت: ساخت خط 7 مترو تهران در بخش بریانک تا استادیوم تختی به طول 15 کیلومتر بر عهده این شرکت بوده است و روسازی خطوط مترو 2 و 3 شهر مشهد نیز توسط متخصصان این شرکت آماده شد.
به گفته وی، اکنون تعمیر و نگهداری 170 کیلومتر از مترو تهران بر عهده این شرکت است و با شرکت های مترو اصفهان و قم برای شرکت در مناقصه ساخت مترو این دو شهر در حال مذاکره هستیم.

مذاکره با راه آهن کشورهای منطقه
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن گفت: این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده تروارس بتنی و سوزنی در منطقه 400 میلیون نفری است و اکنون با مقامات راه آهن کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان، ترکمنستان و سوریه در حال مذاکره برای صادرات فنی و مهندسی و تروارس های بتنی و سوزنی به این کشورها هستیم.
به گزارش ایرنا، شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) یکی از بزرگترین شرکتهای اقماری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال 1371 تاسیس شد و کمک به توسعه و نگهداری راه آهن کشور از وظایف اصلی این شرکت است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.