• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تشریح تکالیف راه‌آهن در برنامه ششم توسعه/ ایمنی برند اصلی حمل‌ونقل ریلی/ تحریم‌ها شرایط قراردهای راه‌آهن را تغییر نمی‌دهد

  • کد خبر : 1601
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
تشریح تکالیف راه‌آهن در برنامه ششم توسعه/ ایمنی برند اصلی حمل‌ونقل ریلی/ تحریم‌ها شرایط قراردهای راه‌آهن را تغییر نمی‌دهد

0 (0) میرحسن موسوی بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: برای دستابی به این هدف علاوه بر انجام اقدامات بسیار بزرگ در اصلاح، نوسازی و تامین زیرساخت ها برای افزایش کیفیت و کاهش مدت‌زمان سفر برای مسافران پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران را در برنامه ها قرار داده ایم. موسوی بابیان اینکه در طی شش‌ماهه […]

0
(0)

میرحسن موسوی بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: برای دستابی به این هدف علاوه بر انجام اقدامات بسیار بزرگ در اصلاح، نوسازی و تامین زیرساخت ها برای افزایش کیفیت و کاهش مدت‌زمان سفر برای مسافران پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران را در برنامه ها قرار داده ایم.

موسوی بابیان اینکه در طی شش‌ماهه نخست امسال راه‌آهن، در بخش مسافری و باری و مسدودی خط، عملکرد خوبی داشته است گفت: این امر به دلیل تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های کارکنان بوده است هرچند که علی‌رغم رشد در شاخص‌های ذکرشده، به دلیل ظرفیت‌های راه‌آهن از برنامه پیش‌بینی‌شده عقب هستیم.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: در سال جاری 13 میلیون مسافر توسط قطارهای حومه‌ای و بین‌شهری جابجا شده است که رشد 5/3 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل دارد.

وی ادامه داد: برنامه پیش‌بینی‌شده برای جابجایی مسافر در سال جاری 27 میلیون نفر است که هرچند تاکنون رشد 5/3 درصدی هم در قطارهای حومه‌ای و هم‌قطارهای بین‌شهری نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل داشته‌ایم اما تعداد جابجایی مسافر 13 میلیون مسافر در سال جاری بوده است.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به مصوبه تأسیس شرکت قطارهای حومه‌ای زیر نظر شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام موجب توسعه حمل‌ونقل ریلی و ایجاد خطوط مستقل حومه‌ای می‌شود تا در این بخش نیز شاهد رشد مسافران حومه‌ای باشیم. تکمیل خطوط قطارهای حومه ای تهران مانند گرمدره و پرند جز جز پروژه هایی است که روند اجرایی مطلوبی دارد.

به دنبال تحول جدی در ناوگان مسافری هستیم

موسوی با تأکید بر تحول جدی در بخش راهبری ناوگان مسافری گفت: در این بخش به دنبال این هستیم که مشتریان از زمان نیت انجام سفر توسط حمل‌ونقل ریلی شرایط سفر را از طریق تسهیل نحوه اخذ بلیت، تأمین امکانات متناسب باسلیقه‌های متفاوت در ایستگاه مبدأ، بین‌راهی و مقصد فراهم کنیم.

معاون مسافری راه‌آهن بابیان اینکه ایمنی برند اصلی راه‌آهن برای حمل‌ونقل بار و مسافر است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که وضع موجود را حفظ و ارتقا داد تا مسافران بیشتری تشویق به استفاده از حمل‌ونقل ریلی شوند.

همچنین معاون مسافری راه‌آهن تأکید کرد: باید از فناوری‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل مسافر نهایت استفاده را کرد؛ زیرا دیگر نمی‌توان بخش مسافری هم‌زمان به دنبال توسعه و افزایش ضریب اشغال باشد اما از فناوری‌های جدید استفاده نکرد. لذا امیدواریم به کمک بخش خصوصی اقدامات بزرگی انجام گیرد.

مشوق های خوبی برای بخش خصوصی تهیه شده است

معاون مسافری راه‌آهن افزود: اقتصادی کردن بخش مسافری در بخش عملیاتی و سرمایه‌گذاری در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار دارد که بخش سرمایه‌گذاری با توجه به قوانین بالادستی، بسته‌های خوبی با قراردادهای بلندمدت به‌منظور تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری تهیه شود و در بخش عملیاتی نیز برنامه‌هایی تدوین و در اختیار سازمان برنامه قرارگرفته است تا حمایت‌های قابل‌توجهی از دولت کسب کرده و در اختیار شرکت‌های مسافری قرار گیرد.

وی بابیان اینکه بالا بردن بهره‌وری در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار دارد. گفت: از سال ۸۹ تا ۹۵ تعداد جابجایی مسافر کاهشی بود اما با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده ۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که به‌موجب همکاری شرکت راه‌آهن و شرکت‌های مسافربری با راه‌اندازی قطارهای گردشی بود که باید تداوم یابد.

تحریم ها شرایط قراردهای راه آهن را تغییر نمی دهد

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه اشاره‌ای به قرارداد تولید ۴۵۰ واگن ریل‌باس میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و کنسرسیوم ایرانی-کره‌ای متشکل از شرکت ایریکو و هیوندای روتم داشت و در این خصوص گفت: گام‌های بزرگی برای نوسازی و افزایش قطارهای مسافری بری صورت گرفته است.

وی درنهایت پاسخ به این سؤال که اگر تحریم‌ها افزایش یابد آیا طرف خارجی به تعهدات خود پابند خواهد بود گفت: هرگز به اجرایی نشدن قراردادها فکر نمی‌کنیم. تدابیر و شرایطی در قراردادها بیان‌شده که عملیاتی شدن آن حتمی خواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.