• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

تشریح دستاوردهای یک سال کار پژوهشی مداوم در مرکز آموزش شرکت راه آهن

  • کد خبر : 23210
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
تشریح دستاوردهای یک سال کار پژوهشی مداوم در مرکز آموزش شرکت راه آهن
مدیر مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه آهن دستاوردهای یک سال کار پژوهشی مداوم در مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه آهن را تشریح کرد.
0
(0)

زهرا قیومی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ریل نیوز در رابطه با فعالیت های این مرکز در سال پژوهشی گذشته گفت: عمده ترین فعالیت های مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه آهن شامل انجام پروژه‌های تحقیقاتی راه‌آهن، ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج کشور (دفتر ارتباط با دانشگاه)، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی ، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای فنی و تخصصی، ارائه خدمات علمی و فنی از طریق آرشیو فنی تخصصی، انجام پروژه توسط نخبگان معرفی شده از بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، بررسی اختراعات و ابتکارات نخبگان کشور ارسالی از اداره کل مالکیت صنعتی و همکاری با سازمان ملی استاندارد و کمیته بین المللی متناظر ایزودرخصوص بروز کردن استانداردهای ریلی می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی یک سال پژوهشی گذشته دستاوردهای خوبی در مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه آهن به دست آمده که می توان از این دست آوردها  به برگزاری ۷ همایش در حوزه حمل ونقل ریلی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ۶ همایش نیز در حوزه ارتقاء ایمنی و پشگیری از سوانح در سال گذشته برگزار شده است افزود: از دیگر دستاوردهای پژوهشی این مرکز می توان ۴۸ سمینار تخصصی علمی ارائه دستاورهای پژوهشی  برای کارکنان، ۵ سمینار ارائه پایان نامه های تحصیلات تکمیلی  و ۵۰ سمینار مختلف علمی در حوزه های دیگر  را ذکر کرد.

مدیر مرکز آموزش، توسعه و فناوری شرکت راه آهن  یکی از برنامه های گرامیداشت هفته پژوهش را تقدیر از پژوهشگران نمونه در مراسم بزگداشت روز پژوهش در ساختمان مرکزی  با حضور مدیر عامل راه اهن جمهوری اسلامی عنوان کرد و  اظهار داشت:۳۰ دوره و کارگاه آموزشی  طی یک سال گذشته در مرکز برگزار شده  که از مهمترین آن ها دوره های آموزشی جهت ارتقا دانش فنی کارکنان دراین مرکز بوده است.

قیومی فعالیت های پژوهشی در حوزه حمل و نقل ریلی را برای بالا بردن سطح آگاهی  و علمی جامعه هدف ضروری دانست و افزود: طی یک سال گذشته ۱۷۳ پروژه پیمانی، ۲۱۶ پروژه امانی، ۶۷۸ طرح نخبگی و حمایت از ۲۶۸  پایان نامه تحصیلات تکمیلی  از دستاوردهای این مرکز بوده است.

وی افزود: برخی از پروژه های مهمی که طی یک سال پژوهشی گذشته صورت گرفته است شامل تحلیل تقاضا و ظرفیت شبکه ریلی، توسعه نرم افزارهای شبیه سازی، پروژه سیمولاتور لکوموتیو برای اولین بار، تبدیل لکوموتیو مانوری قدیمی به هیبرید، نمونه‌سازی اولین دستگاه پردازش تصویر اندازه‌گیری پروفیل چرخ، بومی‌سازی بسیاری از قطعات و تجهیزات پرمصرف، تست و پایش پلهای راه آهن، تهیه سند چشم انداز ۱۴۰۴، افزایش کارایی ماشین‌آلات تعمیرات مکانیزه خط، افزایش کارایی کشش لکوموتیوها و  قطارهای خودکشش و  تهیه گزارشهای تخصصی وفنی (تحلیل سوانح ریلی، اولویت بندی پروژه های کلان ریلی،تحلیل خرابی …) می شود.

قیومی مجموع پروژه‌های نخبگی از سال ۸۸ تا ۹۸  را  ۱۰۸ مورد عنوان کرد و  بیان داشت:  طی یک سال گذشته تفاهم نامه های بسیاری در حوزه تحقیقات با دانشگاههای متعدد منعقد شده که سهم این قراردادها حداقل ۴۰% می باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23210

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.