• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تشکیل شورایی برای نظارت بر قیمت ها/ توجه ویژه به بخش خصوصی و حرکت به سمت رگولاتوری

  • کد خبر : 12876
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
تشکیل شورایی برای نظارت بر قیمت ها/ توجه ویژه به بخش خصوصی و حرکت به سمت رگولاتوری

0 (0) مدیرعامل راه‌آهن در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل خبر داد: تشکیل شورایی برای نظارت بر قیمت ها/ توجه ویژه به بخش خصوصی و حرکت به سمت رگولاتوری با حضور فعالان صنعت ریلی، شورایی شبیه شورای رقابت در شرکت راه‌آهن برای نظارت بر قیمت ها ایجاد خواهد شد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن […]

0
(0)
مدیرعامل راه‌آهن در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل خبر داد:
تشکیل شورایی برای نظارت بر قیمت ها/ توجه ویژه به بخش خصوصی و حرکت به سمت رگولاتوری
با حضور فعالان صنعت ریلی، شورایی شبیه شورای رقابت در شرکت راه‌آهن برای نظارت بر قیمت ها ایجاد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در آیین گرامیداشت هفته حمل‌ونقل با اعلام این خبر گفت: شرکت راه‌آهن باید به سمت رگولاتوری پیش برود که اولین قدم برای رسیدن به این هدف، اصلاح اساسنامه شرکت راه‌آهن بود که مراحل اداری آن در دولت در دست بررسی است.
وی همچنین با اشاره به ایجاد نهاد تنظیم مقررات در شرکت راه‌آهن، افزود: این امر در راستای افزایش نقش رگولاتوری در شرکت راه‌آهن است.

مدیرعامل راه‌آهن در ادامه با تأکید اهمیت بخش خصوصی در صنعت ریلی، گفت: شرکت‌های ریلی مسافری از سال ۸۴ تا ۹۷ اجازه افزایش تعرفه قیمت بلیت نداشته‌اند؛ اما قبل از نوسانات ارزی، خواستار افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت ۱۰ درصد بودند که این درخواست با تورم ارزی مواجه شد.

بازدهی مثبت حمل و نقل ریلی
محمد زاده با بیان اینکه باید مدل خرید خدمت از بخش ریلی به صورت واقعی انجام شود، گفت: پس از آنکه قیمت‌ها واقعی شد، می‌توانیم درآمد حاصل از صرفه‌جویی سوخت را به بخش خصوصی پرداخت کنیم.
وی اضافه کرد: معتقد به تخصیص ارز یارانه‌ای به ریل نیستیم اما اگر می‌خواهیم رقابت عادلانه باشد باید هزینه ریل را بپردازیم.
وی با اشاره به انتشار اوراق صکوک ریلی افزود: هفته گذشته مجوز انتشار اوراق صکوک ریلی را از سازمان بنادر دریافت کردیم و شرکت راه‌آهن نیز ریسک سرمایه‌گذاران در این بخش را می‌پذیرد.
مدیرعامل راه‌آهن در پایان یادآور شد: امسال علیرغم اعمال تحریم و فشار و نوسانات ارزی بازدهی حمل و نقل ریلی مثبت بود و توانستیم با رشد مثبتی داشته باشیم.

حمایت راه‌آهن از سرمایه‌گذاران حمل و نقل ترکیبی ریل پایه
محمد زاده با بیان اینکه از ۲۲.۵ میلیارد تن ـ کیلومتر در بخش حمل و نقل ریلی بار در سال‌های گذشته به ۳۰.۵ میلیارد تن ـ کیلومتر در سال جاری رسیده‌ایم، افزود: شرکت راه‌آهن از سرمایه‌گذاران بخش حمل‌و‌نقل ترکیبی ریل‌پایه و خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر برای انتقال بار با ریل حمایت می‌کند.
وی مسئله هدفمندی یارانه‌ها را در کشور حائز اهمیت دانست و افزود: معتقدم باید بررسی‌های لازم در مورد هدفمندی بخش یارانه‌ها صورت گیرد تا مشخص شود اثربخشی هزینه‌ها تا چه اندازه است و نتیجه آن چیست.
محمد زاده با یادآوری اینکه دومین مصرف‌کننده انرژی در کشور، بخش حمل و نقل است اضافه کرد: ۹۳ درصد از این انرژی، در بخش حمل و نقل جاده‌ای مصرف می‌شود که می‌توانیم با انتقال بار به ریل، در مصرف سوخت و انرژی صرفه‌جویی کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها بزرگ و زیر ساخت‌های گسترده حمل و نقل ریلی در کشور گفت: ۱۲ درصد کشته‌های جاده‌ای به دلیل تردد کامیون‌های بزرگ و حمل بارهای ریل پسند توسط جاده است که اگر این میزان بار به ریل منتقل شود، بخش زیادی از کشته‌های جاده‌ای کاهش خواهد یافت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.