• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تصمیم کره شمالی برای اتصال خطوط ریلی خود به کره جنوبی

  • کد خبر : 9547
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
تصمیم کره شمالی برای اتصال خطوط ریلی خود به کره جنوبی

0 (0) تصمیم کره شمالی برای اتصال خطوط ریلی خود به کره جنوبی معاون وزیر راه‌ آهن کره شمالی در اجلاس انجمن اقتصادی شرقی گفت پیونگ‌یانگ قصد دارد خطوط ریلی خود را به کره جنوبی متصل کند.               کیم روز سه‌شنبه در این نشست گفت: «در حال حاضر، مصمم […]

0
(0)

تصمیم کره شمالی برای اتصال خطوط ریلی خود به کره جنوبی

معاون وزیر راه‌ آهن کره شمالی در اجلاس انجمن اقتصادی شرقی گفت پیونگ‌یانگ قصد دارد خطوط ریلی خود را به کره جنوبی متصل کند.

 

 

 

 

 

 

 

کیم روز سه‌شنبه در این نشست گفت: «در حال حاضر، مصمم هستیم خطوط ریلی کره شمالی و جنوبی را به یکدیگر متصل کنیم. این پروژه‌ای بسیار مهم است. ضروری است برای اجرای نهایی این پروژه، بهترین شرایط ممکن برای آن محیا شود.»

معاون بخش امور خارجی در وزارت راه‌آهن کره شمالی نیز خاطر نشان کرد کشورش به طور مشترک با روسیه و کره جنوبی این پروژه را انجام خواهد داد. وی افزود کشورهای واقع در شبه جزیره کره باید «صاحبان» این پروژه باشند.

این مقام در ادامه صحبت‌های خود افزود: «ما در آینده این پروژه را بر اساس مذاکرات بین روسیه و کره شمالی، و نیز کره شمالی و جنوبی ادامه خواهیم داد تا به این ترتیب، صاحبان این پروژه کشورهای واقع در شبه جزیره کره باشند.»

وی ادامه داد سه کشور باید «گروهی مشترک برای توسعه این خطوط ریلی تشکیل دهند.»

بر اساس اعلامیه مشترک که به امضای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، رسیده است، پیونگ یانگ و سئول پذیرفته اند برای اتصال خطوط ریلی خود در شبه جزیره کره، اقدام کنند. به عنوان نخستین گام در این روند، دو کشور در راهروی حمل و نقل شرقی خود و نیز مسیر بین سئول و شهر سینوویجو در کره شمالی، خطوط ریلی را متصل و به روز رسانی خواهند کرد.

این اقدام در جهت نوسازی می‌تواند به صورت بالقوه، خط آهن کره جنوبی را به سامانه‌های ریلی روسیه متصل، و به این ترتیب، چشم‌اندازهای جدیدی برای انتقال کالاها در این منطقه ایجاد کند.

طرف روسی بارها از شرکت‌های کره جنوبی دعوت کرده است تا در این پروژه شرکت کنند. با این حال، این مذاکرات به دلیل تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره متوقف شد. چهارمین جلسه انجمن اقتصادی شرقی اکنون در شهر ولادی‌وستوک روسیه در حال برگزاری است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9547

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.