• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تعدیل تعدادی از مهمانداران پیمانی شرکت‌های ریلی/ بیکاری کارگران در مرداد ماه افزایش یافته است

  • کد خبر : 28716
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
تعدیل تعدادی از مهمانداران پیمانی شرکت‌های ریلی/ بیکاری کارگران در مرداد ماه افزایش یافته است
تعدادی از کارگران و مهمانداران شاغل در شرکت‌های ریلی در یک ماه گذشته بیکار شدند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری شرکت‌های ریلی  از بیکاری ده‌ها تن از همکاران خود خبر دادند.

 

به گفته این کارگران، برخی از شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های سیروحرکت و فنی از تقریبا یک ماه پیش اقدام به تعدیل نیروی کار خود کرده‌اند. این شرکت‌ها که به دلیل تعدد شرکت‌های پیمانکاری تعداد دقیق آنها مشخص نیست، طی یک الی دو ماه گذشته به مرور شماری از نیروی کار خود را بیکار کرده‌اند.

 

کارگران با بیان اینکه در سال جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا سیر قطارها به کندی انجام می‌شود و در برخی موارد اصلا مسافری برای جابجایی وجود ندارد، افزودند: موج تعدیل مهمانداران، نیروهای سیروحرکت و نیروهای فنی قطارها که از تیر ماه آغاز شده بود، هم‌اکنون در مرداد ماه شدت گرفته است.

 

این کارگران اظهار داشتند: نیروهای بسیاری از مجموعه‌های پیمانکاری تحت پوشش شرکت‌های مالک ناوگان ازجمله شرکت‌های “م” و “س” و”ص” به تازگی تعدیل شده‌اند به نحوی که فقط در یکی از این شرکت‌ها حدود ۸۰ نفر بیکار شده‌ و همگی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

 

آنها با انتقاد از وضعیت شغلی نامناسب کارگران پیمانکاری و عدم امنیت شغلی گفتند: دستمزدهای حداقلی ما با تاخیر بسیار پرداخت می‌شود و با مشکلات معیشتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم، در چنین شرایطی از مسئولین راه آهن می‌خواهیم تا برای اثبات حسن نیت خود، علاوه بر پیگیری وضعیت کارگران بر عملکرد پیمانکاران نیز نظارت داشته باشند.

 

شایان ذکر است حسب گزارش اخیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی ایران در ماه‌های اخیر بواسطه شیوع کرونا تعداد مسافرین قطارها به کمتر از ۱۵درصد سال گذشته رسیده و به دلیل عدم حمایت‌های دولت، امنیت شغلی حدود ۸۰۰۰ کارگر این صنعت درخطر واقع شده است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28716

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.