• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تعلل ۲ ساله رجا برای تعمیر واگن‌های فرسوده

  • کد خبر : 6381
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
تعلل ۲ ساله رجا برای تعمیر واگن‌های فرسوده

0 (0) حسین عاشوری با بیان این که بخش خصوصی برای انجام «تعمیرات نیمه عمر واگن» و ایجاد قابلیت استفاده از بخشی از واگن‌های فرسوده ۲ سال فرصت داشت،‌اظهار کرد:‌ برنامه‌ریزی برای خروج ناوگان فرسوده از شبکه ریلی مربوط به دو سال قبل و در قالب یک برنامه زمان‌بندی پلکانی است.در مرحله اول این برنامه‌ریزی […]

0
(0)

حسین عاشوری با بیان این که بخش خصوصی برای انجام «تعمیرات نیمه عمر واگن» و ایجاد قابلیت استفاده از بخشی از واگن‌های فرسوده ۲ سال فرصت داشت،‌اظهار کرد:‌ برنامه‌ریزی برای خروج ناوگان فرسوده از شبکه ریلی مربوط به دو سال قبل و در قالب یک برنامه زمان‌بندی پلکانی است.در مرحله اول این برنامه‌ریزی ابتدا واگن‌های بالای ۵۰ سال، در مرحله دوم واگن‌های با عمر بیش از ۴۰ سال و سر انجام واگن‌های بالای ۳۰ سال از چرخه فعالیت خارج می‌شوند.

وی با یادآوری این‌که تذاکرات لازم از زمان پیش از شروع تا مراحل مختلف زمان اجرای طرح به منظور برخورداری از آمادگی لازم به شرکت‌ها داده شد، افزود: اعتقاد راه‌آهن از رده خارج کردن تمام واگن‌های با عمر بالای ۳۰ سال نیست، بلکه همچون کشورهای توسعه یافته انجام «تعمیرات نیمه عمر» بر روی واگن‌های دارای قابلیت چنین اقداماتی است.

وی تاکید کرد: با انجام تعمیرات نیمه عمر واگن ۳۰ ساله قابلیت استفاده تا ۱۲ سال دیگر را پیدا می‌کند، البته به شرطی‌که تعمیرات به طور کامل و مو به مو انجام شود.

قائم مقام راه‌آهن نقطعه ضعف بخش خصوصی ریلی کشور را انجام ندادن تعمیرات نیمه عمر طی این فرصت ۲ ساله اعلام کرد و با تاکید بر این‌که برای ماندن این واگن‌ها در چرخه بهره‌برداری باید این تعمیرات انجام می‌گرفت، تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر بخش خصوصی تقاضای خود مبنی بر مهلت بیشتر برای از رده خارج کردن واگن‌های با عمر بالای ۳۰ سال را به راه‌آهن ارائه کرده که این موضوع در حال بررسی است.

به گزارش تسنیم، بخش زیادی از واگن‌های فرسوده که قرار است از شبکه سیر راه‌آهن خارج شود متعلق به شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاست. به نظر می‌رسد قائم مقام راه‌آهن به طور تلویحی به این شرکت اشاره دارد که طی دو سال اخیر بازسازی و تعمیر واگن‌های فرسوده را انجام نداده است.

طی هفته‌های اخیر مدیران شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا انتقادات متعددی به برنامه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران داشته بدون آنکه به تعلل در انجام برنامه تعمیر، نگهداری و بازسازی واگن‌های با عمر بالای ۳۰ سال خود اشاره‌ای کرده باشند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.