• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تلاش مجدانه جمهوری آذربایجان برای راه اندازی راه آهن«آستارا -آستارا»

  • کد خبر : 4507
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
تلاش مجدانه جمهوری آذربایجان برای راه اندازی راه آهن«آستارا -آستارا»

0 (0) به گزارش ایسنا، «موصال محمود اف» در نشست مشترک مسئولان گمرک و راه‌آهن و مجری ساخت پروژه راه‌آهن «آستارا – آستارا» که در محل بارانداز بین‌المللی ریلی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی این راه‌آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران و شهرستان آستارا تأثیرات بسیاری را در بخش‌های مختلف روابط […]

0
(0)

به گزارش ایسنا، «موصال محمود اف» در نشست مشترک مسئولان گمرک و راه‌آهن و مجری ساخت پروژه راه‌آهن «آستارا – آستارا» که در محل بارانداز بین‌المللی ریلی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی این راه‌آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران و شهرستان آستارا تأثیرات بسیاری را در بخش‌های مختلف روابط دو کشور دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پیشنهادات زیادی برای عبور بار از طریق این راه‌آهن وجود دارد که می‌کوشیم با همکاری ایران و تکمیل مجموعه راه‌آهن آستارا و بارانداز مربوطه هر چه سریع‌تر به این پیشنهادات پاسخ دهیم.

محمود اف افزود: همه تلاش خود را برای انجام هر چه سریع‌تر تعهداتی که مربوط به جمهوری آذربایجان است انجام خواهیم داد.

در ادامه این جلسه مهندس «یوسف‌نژاد»، ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی راه‌آهن «آستارا – آستارا»، خاطرنشان کرد: اجرای تشریفات گمرکی در محوطه بارانداز بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: تکمیل شدن زیرساخت‌های مربوطه در این زمینه شد از اولویت‌هاست که باید مدنظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا نیز در این جلسه خواستار تسریع اجرای تعهدات دستگاه‌های اجرایی مرتبط و متولی راه‌آهن «آستارا – آستارا» شد.

«یونس رنجکش» تصریح کرد: با توجه به الزاماتی که در حمایت از این پروژه ملی بنا به اهمیت آن در اقتصاد کشور دارد، همه تلاش خود را برای برطرف کردن موانع در شهرستان انجام می‌دهیم اما متولیان امور مربوطه باید در تسریع انجام تعهدات اقدام جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: با همه حمایت‌های استانداری و فرمانداری و دولت در اجرای این پروژه، متأسفانه برخی مشکلات جزئی و ناهماهنگی بین دستگاهی موجب شده است تا مشکلاتی برای شهرستان در بحث تردد و ترافیک ایجاد شود که باید هر چه سریعتر این موارد با پیگیری شرکت راه آهن و گمرک برطرف شود.

وی ادامه داد: این پروژه ملی اثرات اقتصادی و اجتماعی فراوانی در آینده برای کشور، گیلان و آستارا خواهد داشت اما در این میان باید کوشید تا مشکلات شهرستانی هرچه سریع‌تر برطرف شود، چون هم‌اکنون زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل در آستارا شرایط ورود و خروج این حجم از بار و ترافیک جاده‌ای را ندارد.

رنجکش افزود: این پروژه هم‌اکنون هم اثرات خوبی در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری در آستارا دارد اما باید کوشید تا هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های مربوطه تکمیل شود تا مردم بهتر اثرات آن را لمس کنند.

وی یادآور شد: رفاه عمومی مردم آستارا از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهرستان است که نباید با اجرای ناقص برنامه‌های توسعه آرامش آنان سلب شود.

مدیران کل روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و گمرک کشور که به نمایندگی از سازمان‌های مربوطه در این جلسه حضور داشتند با برشمردن اثرات اجرای این پروژه ملی در اقتصاد کشور و منطقه، بر همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاهی تأکید و خواستار رفع کاستی‌ها در اسرع وقت شدند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.